Moja kolekcija

Strategija

Prikazi:

25.2.16.

Henkel Sustainability Strategy 2030

Achieving more with less is the goal of Henkel's sustainability strategy.

42358

Stvaranje veće vrednosti za naše kupce i potrošače, za zajednice u kojima poslujemo i za kompaniju uz istovremeno smanjenje našeg ekološkog otiska. Ova ideja je u središtu naše strategije održivosti i ambicioznih ciljeva koji iz nje proističu.

Dugo se smatralo da su rast i potrošnja resursa povezani i da nije moguće postići jedno bez drugog. Povećanje broja stanovnika i životnog standarda uvek je podrazumevalo iskorišćavanje sve više zemljinih resursa. Uz očekivani rast broja stanovnika do približno devet milijardi ljudi do 2050. godine, ne očekuje se da će se taj trend uskoro menjati. Potrošnja resursa će u narednim decenijama biti sve veća, s obzirom da se prirodni resursi poput fosilnih goriva ili vode troše puno brže nego što planeta može da ih proizvede.

Ovakav razvoj predstavlja izazov za budućnost, istovremeno on nudi i veliki potencijal: inovacije i ostvarivanje više sa manje će biti ključ za postizanje održivosti. Potrebna su nam rešenja koja omogućavaju ljudima da dobro žive, upotrebljavajući sve manje materijala. Ova ideja je u središtu Henkelove strategije održivosti, jer težimo pronalasku novih ideja za razvoj i poboljšanje kvaliteta života bez upotrebe dodatnih resursa. Želimo da poboljšamo naše proizvode i rešenja putem inovacija i pametnog razmišljanja kako bi stvorili više vrednosti uz smanjeni ekološki otisak. 

Vrednost & Definicija

Postati tri puta efikasniji do 2030

Naš doprinos u šest ključnih oblasti

Naše aktivnosti usmeravamo prema lancu vrednosti u šest ključnih oblasti koje odražavaju izazove održivog razvoja i njihovu povezanost sa našim radom. Inovacije i postizanje više s manje će biti ključni elementi našeg održivog razvoja koji nije nauštrb kvaliteta života ljudi. Kako bismo postigli napredak u čitavom lancu vrednosti naših proizvoda i tehnologija, usredsređeni smo na određeni set oblasti koje predstavljaju izazove koji su povezani sa našim poslovanjem. Dodatno smo podelili te ključne oblasti u dve dimenzije: „više vrednosti” i „smanjeni otisak”. Kako bismo uspešno implementirali našu strategiju i postigli naše ciljeve, obe dimenzije moraju uvek da budu prisutne u svesti i svakodnevnom radu naših zaposlenih, kao i da se odražavaju u našim poslovnim procesima.

Šta želimo da postignemo do 2030

Kako bismo ostvarili naš cilj da budemo tri puta efikasniji do 2030., moramo da poboljšamo našu efikasnost u proseku od 5 do 6 odsto na godišnjem nivou. Ostvarili smo naše ciljeve za period 2011. do 2015., poboljšavajući odnos između vrednosti koju stvaramo i ekološkog otiska do 38%, uz povećanje efikasnosti od 42% do 2016. Na putu do ostvarenja našeg dugoročnog cilja nazvanog “Faktor 3”, želimo da, i u budućim godinama, unapredimo naš učinak u svim ovim oblastima. Kako bismo to uspeli da ostvarimo, definisali smo nove kratkoročne ciljeve:

Dodatne informacije

Fokusiramo naše aktivnosti na šest ključnih oblasti koje predstavljaju naše ključne izazove za održivi razvoj u okviru našeg poslovanja. Kako bismo uspešno implementirali našu strategiju i ostvarili naše ciljeve, želimo da osnažimo naše osnove, povećamo učešće naših zaposlenih i naš uticaj.


Maksimizovati uticaj

Želimo da osnažimo naš doprinos u prevazilaženju najvećih globalnih izazova, kao i da maksimizujemo uticaj koji možemo da ostvarimo kroz naše poslovanje, naše brendove i naše tehnologije. Uz jasnu potrebu za smanjenjem izduvnih gasova, Henkel nastoji da postane kompanija sa pozitivnim uticajem na klimu. Imamo jasan cilj da smanjimo otisak ugljen dioksida naših fabrika za 75 odsto do 2030 godine i da podignemo potencijal naših brendova i tehnologija, kako bismo pomogli kupcima i potrošačima da smanje emisiju ugljendioksida. Kako bismo to ostvarili, želimo da kontinuirano poboljšavamo našu energetsku efikasnost koristeći energiju iz obnovljivih izvora.


Povećati učešće

Kada je reč o primeni naše strategije održivosti, naši ljudi igraju ključnu ulogu – zahvaljujući njihovoj posvećenosti, veštinama i znanju. Oni sami doprinose održivom razvoju, u okviru njihovih svakodnevnih poslovnih aktivnosti ali i kao članovi društva. Oni su u kontaktu sa našim kupcima i podstiču inovacije, pružajući Henkelu jedinstven identitet. Zbog toga želimo da i dalje razvijamo i podstičemo angažman naših ljudi.


Ojačati osnove

Kako bismo ostvarili želju ljudi da žive dobro u okviru ograničenih resursa planete zemlje, i kako bismo se mi razvijali na osnovu ekonomskog uspeha, moraćemo značajno da poboljšamo našu efikasnost. U svetlu globalnih promena održivog razvoja, Henkel je postavio dugoročni cilj: uzimajući 2010. kao polaznu godinu, nameravamo da do 2030. utrostručimo vrednost koju stvaramo našim poslovnim operacijama, u odnosu na ekološki otisak koji stvaraju naši proizvodi i usluge.

Ono što smo postigli

Kako bismo ostvarili naš cilj da postanemo tri puta efikasniji do 2030. (“Faktor 3”), postavili smo sebi konkretne srednjeročne ciljeve do 2020. (na osnovu 2010). Trenutni status: