25.02.2016.  Düsseldorf / Germany

Uspešna poslovna 2016. godina za kompaniju Henkel

Henkel zabeležio značajan rast prodaje i prihoda

  • Rast prodaje od 10,1 odsto na 18,089 milijardi evra (organski rast od 3 odsto)
  • Operativni profit* je povećan za 12,9 odsto na 2,923 milijardi evra
  • EBIT marža* je povećana za 0,4 procentnih poena na 16,2 odsto
  • Korigovani prinos po prioritetnoj akciji je uvećan za 11,5 odsto na 4,88 evra
  • Predloženo povećanje dividende od 12,2 odsto na 1,47 evra po prioritetnoj akciji

"Protekla 2015. godina je bila veoma uspešna za Henkel. Uprkos teškom ekonomskom okruženju, ostvarili smo snažan finansijski učinak i zabeležili dvocifrenu stopu rasta prodaje i prihoda", izjavio je izvršni direktor kompanije Henkel, Kasper Rorsted. "Sva tri poslovna sekrtora zabeležila su snažan ogranski rast. Tržišta u razvoju nastavila su da budu glavni pokretači rasta kompanije, dok smo još veći organski rast prodaje postigli na razvijenim tržištima". 

U fiskalnoj 2015. godini, prodaja u iznosu od 18,089 milijadi evra je bila znatno iznad prošlogodišnjeg nivoa. Kursne razlike od 4,4 odsto imale su pozitivan uticaj na prodaju koja je porasla za 10,1 odsto. Organski rast prodaje, koji isključuje uticaj strane razmene i akvizicije/prodaje, zabeležio je značajan rast od 3 odsto. Nakon korekcije jednokratnih dobiti, jednokratnih troškova i troškova restrukturiranja, korigovani operativni profit (EBIT) povećan je za 12,9 odsto, sa 2,588 milijardi evra na 2,923 milijardi evra. Korigovani prihod od prodaje (EBIT marža) zabeležio je rast od 0,4 procentnih poena, sa 15,8 na 16,2 odsto. Finansijski rezultat je poboljšan sa -49 miliona evra, na -42 miliona evra. Korigovani godišnji neto prihod, nakon oduzimanja iznosa koji se pripisuju manjinskim akcionarima, porastao je za 11,4 odsto na godišnjem nivou, sa 1,896 milijarde evra na 2,112 milijarde evra. Godišnji neto prihod porastao je za 18,4 odsto, sa 1,662 milijardi evra na 1,968 milijarde evra.

Učinak poslovnih sektora

Sva tri sektora zabeležila su značajan organski rast prodaje i povećan tržišni udeo na relevantnim tržištima. Sektor Deterdženti i kućna hemija zabeležio organski rast prodaje od 4,9 odsto. Sektor Beauty Care takođe je nastavio da beleži profitabilan rast iz prethodnih godina i ostvario snažan organski rast prodaje od 2,1 odsto. Sektor Adhezivi tehnologije zabeležio je organski rast prodaje od 2,4 odsto.

Regionalni rezultati

Prodaja u regionu Istočne Evrope pala je na godišnjem nivou na 2,695 milijarde evra usled znatnog pada ruske rublje i drugih valuta u regionu. Ipak, organski rast prodaje je iznosio 7,3 odsto, a poslovni rezultati u Turskoj i Rusiji su posebno doprineli tome. Takođe je zabeležen značajan rast prodaje na godišnjem nivou na 7,797 milijarde evra na tržištima u razvoju u Istočnoj Evropi, regionu Afrike/Bliskog istoka, Južne Amerike i Azije (bez Japana). Zabeležen je znatan organski rast prodaje od 5,9 odsto, čemu su doprineli svi sektori.

Poslovni razvoj u četvrtom kvartalu 2015.

Prodaja u četvrtom kvartalu 2015. godine porasla je za 6,0 odsto, sa 4,126 milijarde evra na 4,374 milijardi evra. Organski rast prodaje, koji isključuje uticaj strane razmene i akvizicije/prodaje, porastao je za 2,9 odsto. Nakon korekcije jednokratnih dobiti, jednokratnih troškova i troškova restrukturiranja, korigovani operativni profit (EBIT) povećan je za 11,3 odsto, sa 602 miliona evra na 670 miliona evra. Korigovani prihod od prodaje (EBIT marža) dostigao je 15,3 odsto u poređenju sa 14,6 odsto u četvrtom kvartalu prethodne godine.

Predviđanje prodaje i profita za 2016. godinu

Po pitanju poslovne 2016. godine, Rorsted je rekao: "Ekonomsko i političko okruženje i dalje su veoma izazovni. Nastavićemo da prilagođavamo naše procese i strukture tržištima, čime ćemo postati konkurentniji i efikasniji. Nakon tri godine primene naše strategije, na dobrom smo putu da ostvarimo naše glavne ciljeve za 2016. godinu". Henkel očekuje organski rast prodaje od 3 do 4 odsto u poslovnoj 2016. godini. U poređenju sa ciframa iz 2015. godine, očekuje se da će korigovani prihod od prodaje (EBIT) porasti na oko 16,5 odsto i da će korigovani prinos po prioritetnoj akciji zabeležiti porast između 8 i 11 odsto.