Moja kolekcija

12.05.2017.  Beograd

Potvrđene smernice za fiskalnu 2017. godinu

Dobri rezultati Henkela u prvom kvartalu

  • Prodaja je po prvi put premašila 5 milijardi evra, sa rastom na 5,064 milijardi evra (nominalni rast 13,6 odsto i organski rast 4,0 odsto)
  • Dvocifreno povećanje operativnog profita* od 13,8 odsto na 854 miliona evra
  • Nastavljeno poboljšanje EBIT marže* za 10 baznih poena na 16,9 odsto
  • Veliki porast zarada po prioritetnoj akciji* (11,0 odsto na 1,41 evra)

* Korigovano za jednokratne troškove/dobitke i troškove restrukturiranja

„Henkel je dobro poslovao u prvom kvartalu u veoma izazovnim tržišnim uslovima. Uspeli smo da značajno povećamo prodaju i prihod, kao i da dodatno povećamo rast korigovanog prihoda od prodaje. Po prvi put je kvartalna prodaja premašila 5 milijardi evra. Sva tri poslovna sektora i svi regioni su doprineli uspešnom razvoju i visokom prihodu,“ izjavio je izvršni direktor kompanije Henkel, Hans Van Bajlen. „Za odlične rezultate zaslužni su naši vodeći brendovi i inovacije, usmerenost na naše klijente i potrošače, jačanje digitalnih aktivnosti i veoma posvećen globalni tim. Dodatno smo osnažili naš portfolio i realizovali dve značajne akvizicije.“ 

Sa 5,064 milijardi evra, prodaja u prvom kvartalu 2017. godine dostigla je novi, rekordan nivo, i porasla nominalno za 13,6 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine. Efekti kursnih razlika činili su 1,1 odsto tog rasta. Pozitivni efekti od akvizicija i prodaje iznosili su 8,5 odsto, što je uglavnom rezultat preuzimanja kompanije The Sun Products Corporation. Organska prodaja, koja isključuje uticaj efekata kursnih razlika i kupovine/prodaje, zabeležila je snažan rast od 4,0 odsto. Korigovani operativni profit (EBIT) porastao je za 13,8 odsto na 854 miliona evra. Korigovani prihod od prodaje (EBIT marža) porastao je za 0,1 procentnih poena na 16,9 odsto. Korigovani prinos po prioritetnoj akciji uvećan je za 11,0 odsto sa 1,27 evra na 1,41 evra. Neto obrtni kapital kao procenat prodaje povećan je za 0,5 procentnih poena na 4,9 odsto.

Učinak poslovnih sektora

Organski rast prodaje je postignut zahvaljujući učinku svih poslovnih sektora. Sektor Adhezivi Tehnologije zabeležio je veoma snažan organski rast prodaje od 5,5 odsto. Poslovni sektor Beauty Care zabeležio je snažan organski rast prodaje od 2,3 odsto, dok je sektor Deterdženti i kućna hemija uabeležio snažan rast od 3,0 odsto. Tržišta u razvoju su ponovo natprosečno doprinela organskom rastu Henkel Grupe, sa veoma snažnim organskim povećanjem prodaje od 6,7 odsto. U istočnoj Evropi zabeležen je rast od 4,4 odsto.

Potvrđena prognoza za 2017. godinu

Govoreći o fiskalnoj 2017. godini, Hans Van Bajlen je izjavio: „Očekujemo da ćemo do kraja godine i dalje imati promenljivo i nesigurno tržišno okruženje. Takođe, predviđamo da će promotivni i cenovni pritisak nastaviti da se uvećava na tržištima robe široke potrošnje. Ipak, posvećeni smo daljem uspešnom razvoju našeg poslovanja. Očekujemo organski rast prodaje od 2 do 4 odsto, kao i povećanje EBIT marže na više od 17,0 odsto, te da će korigovani prinosi po prioritetnoj akciji porasti između 7 i 9 odsto“.

Jelena Šarenac Henkel Corporate Communications Serbia, Slovenia, Croatia, Bosnia +381-11-207-22-09 jelena.sarenac@henkel.com Preuzeti vizit kartu Dodaj u moja kolekcija
Dragana Marković Henkel Korporativne komunikacije
​Henkel Srbija +381-11-207-21-76
+381-11-207-22-99
dragana.markovic@henkel.com Preuzeti vizit kartu Dodaj u moja kolekcija