25.02.2016.  Beograd

Kompanija Henkel objavila 25. Izveštaj o održivosti

Ostvareni ciljevi održivosti za period 2011-2015 godina

Ostvarivši prelazne ciljeve svoje Strategije održivosti za 2030. godinu, kompanija Henkel postavila je nove prekretnice za 2020. godinu i objavila svoj 25. Izveštaj o održivosti. Prvi izveštaj kompanije objavljen je pre gotovo četvrt veka, 1992. godine, kada je u Rio de Žaneiru održana Konferencija Ujedinjenih nacija o Životnoj sredini i razvoju.

"Protekla 2015. godina bila je važna godina za Henkel jer smo ispunili prelazne ciljeve za prvih pet godina naše dugoročne Strategije održivosti za 2030. godinu. Međutim, tu se ne zaustavljamo i već sada razmišljamo korak unapred. Razvili smo nove ambiciozne ciljeve za 2020. godinu i definisali oblasti delovanja u celom lancu vrednosti“, izjavila je Katrin Menges, izvršna potpredsednica sektora za ljudske resurse i predsednica Odbora za održivost kompanije Henkel.

Ostvareni prelazni ciljevi – nove ambicije za 2020. godinu

Cilj Henkelove Strategije održivosti je ostvariti više uz korišćenje manje resursa i utrostručiti efikasnost do 2030. godine. Kompanija je postigla veliki napredak premašivši prelazne ciljeve za period od 2011. do 2015. godine:

  •     energetska efikasnost je poboljšana za 18 odsto
  •     upotreba vode za 23 odsto
  •     količina otpada za 17 odsto
  •     bezbednost na radu za 33 odsto
  •     prodaja za 11 odsto

Henkel je unapredio odnos između kreirane vrednosti i ekološkog otiska za ukupno 38 odsto.

Novi ciljevi kompanije su da do 2020. godine Henkel smanji emisiju CO2 u svojim proizvodnim pogonima, kao i upotrebu vode i količinu otpada za 30 odsto po toni proizvoda, u odnosu na 2010. godinom. Bezbednost na radu potrebno je unaprediti za 40 odsto, a prodaju za 22 odsto po toni proizvoda. Ostvarenje ovih ciljeva rezultiralo bi povećanjem sveukupne efikasnosti za 75 odsto do 2020. godine u poređenju sa 2010. godinom.

Školski projekat za 63.000 dece

Kompanija Henkel nastoji da kreira veću vrednost uz manji ekološki otisak, istovremeno ohrabrujući druge da daju svoj doprinos povećanju održivosti što podrazumeva više od razgovora sa dobavljačima, kupcima i potrošačima. Zaposleni kompanije Henkel imaju ključnu ulogu u programu pod nazivom Ambasadori održivosti koji je nastavio da se razvija i u 2015. godini. U okviru tog školskog projekta, Henkelovi zaposleni pohađaju obuku kako bi kasnije mogli da objasne drugima značaj održivog ponašanja, pogotovo deci školskog uzrasta. Od 2012. godine, oko 6.200 Henkelovih radnika postali su Ambasadori održivosti, dok je program dospeo do oko 63.000 dece školskog uzrasta u 43 države.

Dostignuća kompanije Henkel u oblasti održivosti još jednom su potvrđena mnogim priznanjima za održivost tokom 2015. godine. Henkel je ponovo uvršten u indeks „100 najodrživijih globalnih korporacija na svetu“, a dobio je i ocenu „Gold“ od strane EcoVadis-a. Kompanija je takođe primila i RobecoSAM-ovu nagradu Srebrna klasa (Silver Class).