Održiva ambalaža

Štiti proizvode koje volimo i pruža informacije o tome kako da ih koristimo bezbedno i odgovorno - ali ambalaža takođe mora da postane deo cirkularne ekonomije.

Haiti-Branded-Market-2-1024x683_eciRGBv2

Naša strategija za ambalažu: Snažna posvećenost, ambiciozni ciljevi

U Henkelu, prepoznajemo našu odgovornost u vezi sa ambalažom. Posvećeni smo promovisanju održivosti i ostvarivanju ove posvećenosti kroz skup ambicioznih ciljeva. Naša strategija se zasniva na konceptu cirkularne ekonomije i fokusira se na korišćenje materijala iz održivih izvora i korišćenje pametnih dizajn rešenja kako bi se zatvorio krug - radi dobrobiti ljudi i planete.

Pregled naših ciljeva za pakovanje do 2025. godine

  • 100 odsto Henkelove ambalaže će biti moguće reciklirati ili ponovo upotrebiti.
  • Cilj nam je da smanjimo upotrebu nereciklirane plastike od fosilnih ugljenika u pakovanjima robe široke potrošnje za 50 odsto. To će se postići povećanjem udela reciklirane plastike za proizvode široke potrošnje u svetu na više od 30 odsto, smanjenjem obima plastike i sve većom upotrebom plastike na biološkoj bazi.
  • Želimo da pomognemo u sprečavanju odlaganja otpada u okruženje. Kako bismo ovo postigli podržavamo inicijative za prikupljanje i recikliranje otpada. Ulažemo u inovativna rešenja i tehnologije za promociju recikliranja u sistemu zatvorene petlje i cilj nam je da ostvarimo kontakt sa više od 2 milijarde potrošača godišnje, pružajući ciljane informacije o recikliranju.

Pored toga, naš cilj je da se 100 odsto papira i kartona koje koristimo izrađuje od recikliranog materijala ili ako je neophodno, koristi se prirodno, nereciklirano biljno vlakno iz održivog šumarstva.

Partnerstva širom lanca vrednosti: Jači zajedno

Naši napori da dostignemo ove ciljeve ostvaraju se putem intenzivne saradnje sa partnerima iz različitih industrija, kako bismo pokretali inovacije u razvoju ambalaže. Na primer, učestvujemo u inicijativi Nova plastična ekonomija, koja spaja zainteresovane strane kako bi razmotrili budućnost plastike i pokrenuli promene ka cirkularnoj ekonomiji. Od januara 2019. godine Henkel je takođe osnivač nove globalne inicijative Savez za uklanjanje plastičnog otpada. Savez će razvijati i širiti rešenja koja umanjuju količinu plastičnog otpada i omogućavaju upravljanje njime. Takođe će promovisati rešenja za korišćenu plastiku pomažući da se omogući cirkularna ekonomija.

Pored toga, udružujemo se sa različitim organizacijama koje rade na poboljšanju infrastrukture za recikliranje, posebno u zemljama u razvoju, gde se odgovarajući sistemi za reciklažu materijala za ambalažu često ne primenjuju. U tom kontekstu, postali smo prva globalna kompanija robe široke potrošnje sa brzim rastom koja se udružila sa Bankom plastike u 2017. godini: Ovo socijalno preduzeće za cilj ima smanjenje plastičnog otpada u okeanima i pružanje šanse siromašnima tako što im se daje šanse da zarade novac ili usluge tako što će uklanjati plastični otpad iz životne sredine.

Na kraju 2019. godine na Haitiju je sakupljeno više od 200 tona plastike. Zatim je sortirana i kasnije uključena u lanac vrednosti reciklaže kao Social Plastic®. Ovo je materijal koji je Banka plastike verifikovala kako bi ukazala na to da su sakupljači dobili višu tržišnu cenu za plastični otpad. Reciklirani Social Plastic® se može koristiti u proizvodima ili pakovanjima i na taj način se zatvara ciklus materijala.

U 2019. godini Henkel je napravio naredni korak u svom partnerstvu sa Bankom plastike i produžio saradnju na još pet godina. Nakon uspeha partnerstva pokrenutog 2017. godine, Henkel namerava da podrži trenutne projekte na Haitiju, Filipinima i Indoneziji. Kompanija će dati značajan doprinos uspostavljanju infrastrukture u  više od 400 mesta u Egiptu u kojima se prikuplja plastika. Zajedničkim radom cilj je povećati dostupnost Social Plastic®-a kao resursa za proizvodnju ambalaže. Razvoj infrastrukture za prikupljanje u Egiptu stvoriće dodatne kapacitete do 5000 tona godišnje. To je ekvivalent milijardi boca u periodu od pet godina. Samo u 2020. godini Henkel će u pakovanja svojih proizvoda integrisati više od 600 tona Social Plastic®-a. Banka plastike otvorila je dodatne centre za prikupljanje na Haitiju od početka partnerstva. Pored toga, Henkel je pomogao društvenom preduzeću da uspostavi lanac snabdevanja koji obezbeđuje da se sakupljeni plastični otpad prerađuje i reciklira, tako da se na kraju ponovo može integrisati u lanac vrednosti.

rs-2019-06-infographic-plastic-bank-1960px

Šta dalje: Ka još većoj održivosti

Ambalaža se konstantno menja, pod uticajem inovativnih novih dizajn rešenja i promenljivih očekivanja kupaca. Ova konstantna transformacija stvara uzbudljive prilike za smanjenje negativnog uticaja ambalaže na životnu sredinu. U Henkelu, naši stručnjaci su posvećeni istraživanju mogućnosti da ambalaže učine još održivijim - štiteći proizvode koje volimo i pružajući veći doprinos planeti.