Održiva ambalaža

Štiti proizvode koje volimo i pruža informacije o tome kako da ih koristimo bezbedno i odgovorno - ali ambalaža takođe mora da postane deo cirkularne ekonomije.

Ambalaža igra ključnu ulogu u modernom načinu života. Bez nje, većina proizvoda bi se pokvarila ili oštetila pre nego što stigne u prodavnicu. Međutim, ona se često navodi kao jedan od glavnih problema u bitki naše planete za ekološku održivost, jer se pretvara u otpad posle svake upotrebe. Zato kompanije iz različitih industrija traže način da zatvore krug i umanje negativni uticaj ambalaže na životnu sredinu, a da pritom i dalje koriste njena pozitivna svojstva.

U ovoj procesu potrebi su ljudi sa širokim spektrom sposobnosti – među njima su dizajneri ambalaže ključni igrači kada je u pitanju suočavanje sa izazovima održivog pakovanja. Od toga da se materijal pakovanja učini lakšim za reciklažu posle upotrebe do integrisanja veće količine recikliranog materijala u ambalažu: Ovi stručnjaci stvaraju ambalažu koja štiti proizvode koje volimo i pritom stvara povoljniji uticaj na planetu.

Ka cirkularnoj ekonomiji: Ponovno korišćenje materijala

Najveći problem sa ambalažom je što obično postane otpad čim kupac završi sa korišćenjem proizvoda. Zato se stručnjaci za pametnu ambalažu fokusiraju na pravljenje dizajna koji je optimizovan za reciklažu. Time što čine postojeća pakovanja lakšim za reciklažu - i koristeći sve više i više recikliranih materijala u novoj ambalaži - kompanije mogu da pomognu da se materijali duže zadrže u lancu vrednosti.

Ova ideja je u srcu modela cirkularne ekonomije: način razmišljanja kojim se stremi da se materijali prikupe nakon što se iskoriste i da se obrade tako da se mogu ponovo iskoristiti i iznova reciklirati. Na ovaj način se eliminiše otpad i smanjuje uticaj ambalaže na životnu sredinu - dokle god postoje dobri sistemi za reciklažu i upravljanje otpadom.

Naša strategija za ambalažu: Snažna posvećenost, ambiciozni ciljevi

U Henkelu, prepoznajemo našu odgovornost u vezi sa ambalažom. Posvećeni smo promovisanju održivosti i ostvarivanju ove posvećenosti kroz skup ambicioznih ciljeva. Naša strategija se zasniva na konceptu cirkularne ekonomije i fokusira se na korišćenje materijala iz održivih izvora i korišćenje pametnih dizajn rešenja kako bi se zatvorio krug - radi dobrobiti ljudi i planete.

Pregled naših ciljeva za pakovanje do 2025. godine

  • 100 odsto Henkelove ambalaže će biti moguće reciklirati ili ponovo upotrebiti.
  • Cilj nam je da smanjimo upotrebu nereciklirane plastike od fosilnih ugljenika u pakovanjima robe široke potrošnje za 50 odsto. To će se postići povećanjem udela reciklirane plastike za proizvode široke potrošnje u svetu na više od 30 odsto, smanjenjem obima plastike i sve većom upotrebom plastike na biološkoj bazi.
  • Želimo da pomognemo u sprečavanju odlaganja otpada u okruženje. Kako bismo ovo postigli podržavamo inicijative za prikupljanje i recikliranje otpada. Ulažemo u inovativna rešenja i tehnologije za promociju recikliranja u sistemu zatvorene petlje i cilj nam je da ostvarimo kontakt sa više od 2 milijarde potrošača godišnje, pružajući ciljane informacije o recikliranju.

*Ne uključujući adhezivne proizvode gde ostatak može uticati na sposobnost recikliranja.

Pored toga, naš cilj je da se 100 odsto papira i kartona koje koristimo izrađuje od recikliranog materijala ili ako je neophodno, koristi se prirodno, nereciklirano biljno vlakno iz održivog šumarstva.

Partnerstva širom lanca vrednosti: Jači zajedno

Naši napori da dostignemo ove ciljeve ostvaraju se putem intenzivne saradnje sa partnerima iz različitih industrija, kako bismo pokretali inovacije u razvoju ambalaže.

  • Recyclate Forum (Forum za recikliranje): ova inicijativa ima za cilj da unapredi svest potrošača o cirkularnoj ekonomiji i broji više od 40 članova, kao što su maloprodajne kompanije, kompanije za odlaganje otpada, proizvođači ambalaža i političari.
  • European Plastics Pact (Evropski pakt o plastici) i U.S. Plastics Pact (SAD pakt o plastici): Henkel je potpisao dva pakta o plastici, i u SAD i u Evropi. Ova dva regionalna sporazuma, u okviru kojih smo bili jedni od prvih potpisnika, spajaju vlade i kompanije kako bi sarađivale u sprovođenju cirkularne ekonomije u kojoj se plastika koristi iznova i iznova.
  • CEFLEX: Henkel je takođe jedan od osnivača CEFLEX-a, konzorcijuma od više od 130 evropskih kompanija i organizacija koje za cilj imaju da učine fleksibilne ambalaže - koje se uglavnom sastoje od više slojeva filma ili folije koje je često teško odvojiti - lakšim za reciklažu.
  • New Plastics Economy: Učestvujemo u inicijativi Nova plastična ekonomija, koja spaja zainteresovane strane kako bi razmotrili budućnost plastike i pokrenuli promene ka cirkularnoj ekonomiji.
  • Alliance To End Plastic Waste: Henkel je takođe osnivač nove globalne inicijative Savez za uklanjanje plastičnog otpada. Savez će razvijati i širiti rešenja koja umanjuju količinu plastičnog otpada i omogućavaju upravljanje njime. Takođe će promovisati rešenja za korišćenu plastiku pomažući da se omogući cirkularna ekonomija.

Pored toga, udružujemo se sa različitim organizacijama koje rade na poboljšanju infrastrukture za recikliranje, posebno u zemljama u razvoju, gde se odgovarajući sistemi za reciklažu materijala za ambalažu često ne primenjuju. U tom kontekstu, postali smo prva globalna kompanija robe široke potrošnje sa brzim rastom koja se udružila sa Bankom plastike u 2017. godini: Ovo socijalno preduzeće za cilj ima smanjenje plastičnog otpada u okeanima i pružanje šanse siromašnima tako što im se daje šanse da zarade novac ili usluge tako što će uklanjati plastični otpad iz životne sredine.

Šta dalje: Ka još većoj održivosti

Ambalaža se konstantno menja, pod uticajem inovativnih novih dizajn rešenja i promenljivih očekivanja kupaca. Ova konstantna transformacija stvara uzbudljive prilike za smanjenje negativnog uticaja ambalaže na životnu sredinu. U Henkelu, naši stručnjaci su posvećeni istraživanju mogućnosti da ambalaže učine još održivijim - štiteći proizvode koje volimo i pružajući veći doprinos planeti.