Održiva ambalaža

Štiti proizvode koje volimo i pruža informacije o tome kako da ih koristimo bezbedno i odgovorno - ali ambalaža takođe mora da postane deo cirkularne ekonomije.

Naša strategija za ambalažu: Snažna posvećenost, ambiciozni ciljevi

U Henkelu, prepoznajemo našu odgovornost u vezi sa ambalažom. Posvećeni smo promovisanju održivosti i ostvarivanju ove posvećenosti kroz skup ambicioznih ciljeva. Naša strategija se zasniva na konceptu cirkularne ekonomije i fokusira se na korišćenje materijala iz održivih izvora i korišćenje pametnih dizajn rešenja kako bi se zatvorio krug - radi dobrobiti ljudi i planete.

Pregled naših ciljeva za pakovanje

  • 100% Henkelove ambalaže će biti moguće reciklirati, ponovo upotrebiti ili kompostirati do 2025. godine*.
  • Plastika: Želimo da do 2025. godine udeo reciklirane plastike u pakovanjima robe široke potrošnje povećamo na 35 odsto u Evropi.
  • Metal: Želimo da povećamo upotrebu recikliranog aluminijuma u Evropi na 9 odsto do 2020. godine.
  • Papir/celuloza: 100 odsto papira i kartona biće izrađeno od recikliranog materijala ili, po potrebi, od svežih vlakana koji potiču iz održivog šumarstva.
  • Nastojimo da uklonimo i izbegnemo korišćenje PVC i drugih sličnih supstanci.
  • Naš cilj je da proširimo svest o značaju recikliranja i dopremo do više od milijardu potrošača.

* Isključujući proizvode za lepljenje čiji ostaci mogu uticati na reciklabilnost ili na zagađivanje tokova recikliranja.


Pokretanje napretka ka cirkularnoj ekonomiji: Henkelov novi strateški okvir za održivu ambalažu odražava tri ključne faze cirkularnog lanca vrednosti.

Partnerstva širom lanca vrednosti: Jači zajedno

Naši napori da dostignemo ove ciljeve ostvaraju se putem intenzivne saradnje sa partnerima iz različitih industrija, kako bismo pokretali inovacije u razvoju ambalaže. Na primer, učestvujemo u inicijativi Nova plastična ekonomija, koja spaja zainteresovane strane kako bi razmotrili budućnost plastike i pokrenuli promene ka cirkularnoj ekonomiji. Od januara 2019. godine Henkel je takođe osnivač nove globalne inicijative Savez za uklanjanje plastičnog otpada. Savez će razvijati i širiti rešenja koja umanjuju količinu plastičnog otpada i omogućavaju upravljanje njime. Takođe će promovisati rešenja za korišćenu plastiku kako bi omogućio cirkularnu ekonomiju.

Pored toga, udružujemo se sa različitim organizacijama koje rade na poboljšanju infrastrukture za recikliranje, posebno u zemljama u razvoju, gde se odgovarajući sistemi za reciklažu materijala za ambalažu često ne primenjuju. U tom kontekstu, postali smo prva globalna kompanija robe široke potrošnje sa brzim rastom koja se udružila sa Bankom plastike u 2017. godini: Ovo socijalno preduzeće za cilj ima smanjenje plastičnog otpada u okeanima i pružanje šanse siromašnima tako što im se daje šanse da zarade novac ili usluge tako što će uklanjati plastični otpad iz životne sredine. Kao deo ovog partnerstva, do kraja 2018. godine ukupno 63 tona plastike je sakupljeno, a potom sortirano i uvedeno u lanac vrednosti reciklaže - u formi socijalne plastike ®: u pitanju je potvrda Banke plastike koja pokazuje da su sakupljači za plastični otpad dobili cenu koja je iznad tržišne. Uspešno smo iskoristili ovakvu plastiku u 25.000 flaša za naše proizvode za pranje veša i čišćenje, i planiramo da je u budućnosti koristimo u našoj ambalaži još više.

Šta dalje: Ka još većoj održivosti

Ambalaža se konstantno menja, pod uticajem inovativnih novih dizajn rešenja i promenljivih očekivanja kupaca. Ova konstantna transformacija stvara uzbudljive prilike za smanjenje negativnog uticaja ambalaže na životnu sredinu. U Henkelu, naši stručnjaci su posvećeni istraživanju mogućnosti da ambalaže učine još održivijim - štiteći proizvode koje volimo i pružajući veći doprinos planeti.