Štiti proizvode koje volimo i pruža informacije o tome kako da ih koristimo bezbedno i odgovorno - ali ambalaža takođe mora da postane deo cirkularne ekonomije.
Ambalaža igra ključnu ulogu u modernom načinu života. Bez nje, većina proizvoda bi se pokvarila ili oštetila pre nego što stigne u prodavnicu. Međutim, ona se često navodi kao jedan od glavnih problema u bitki naše planete za ekološku održivost, jer se pretvara u otpad posle svake upotrebe. Zato kompanije iz različitih industrija traže način da zatvore krug i umanje negativni uticaj ambalaže na životnu sredinu, a da pritom i dalje koriste njena pozitivna svojstva.
U ovoj procesu potrebi su ljudi sa širokim spektrom sposobnosti – među njima su dizajneri ambalaže ključni igrači kada je u pitanju suočavanje sa izazovima održivog pakovanja. Od toga da se materijal pakovanja učini lakšim za reciklažu posle upotrebe do integrisanja veće količine recikliranog materijala u ambalažu: Ovi stručnjaci stvaraju ambalažu koja štiti proizvode koje volimo i pritom stvara povoljniji uticaj na planetu.
Najveći problem sa ambalažom je što obično postane otpad čim kupac završi sa korišćenjem proizvoda. Zato se stručnjaci za pametnu ambalažu fokusiraju na pravljenje dizajna koji je optimizovan za reciklažu. Time što čine postojeća pakovanja lakšim za reciklažu - i koristeći sve više i više recikliranih materijala u novoj ambalaži - kompanije mogu da pomognu da se materijali duže zadrže u lancu vrednosti.
Ova ideja je u srcu modela cirkularne ekonomije: način razmišljanja kojim se stremi da se materijali prikupe nakon što se iskoriste i da se obrade tako da se mogu ponovo iskoristiti i iznova reciklirati. Na ovaj način se eliminiše otpad i smanjuje uticaj ambalaže na životnu sredinu - dokle god postoje dobri sistemi za reciklažu i upravljanje otpadom.