Napredna cirkularnost kroz naše proizvode, pakovanja i tehnologije.
Do kraja 2021. godine, 86 odsto Henkelove ambalaže već je bilo moguće reciklirati ili ponovo upotrebiti*, a udeo reciklirane plastike u ambalaži robe široke potrošnje iznosio je 18 odsto širom sveta.
Inicijative i partnerstva
Napredak ka održivosti ambalaže moguć je samo ukoliko kompanije duž čitavog lanca vrednosti sarađuju. Stoga Henkel učestvuje u različitim partnerstvima i međuindustrijskim inicijativama. Nekoliko primera:
- Učestvujemo u New Plastics Economy inicijativi fondacije Ellen MacArthur, koja okuplja interesne strane da preispitaju budućnost plastike i pruže ideje za podsticanje kružne ekonomije.
- U Koaliciji za akciju o plastičnom otpadu, koja je nastala iz Foruma za proizvode robe široke potrošnje (CGF) 2020. godine, Henkel sarađuje s drugim kompanijama na osnovu Zlatnih pravila dizajna kako bi razvila pristup koji je više usmeren na reciklažu u dizajnu i obradi plastične ambalaže u industriji potrošačkih proizvoda.
- Henkel je 2017. postao prva kompanija robe široke potrošnje na svetu koja sarađuje sa socijalnim preduzećem Plastic Bank. Zajednički cilj: smanjenje plastičnog otpada u prirodi kao i pružanje novih prilika siromašnim ljudima. U okviru ovog partnerstva, Henkel podržava projekte u Egiptu, gde je već osnovao 14 centara za prikupljanje plastičnog otpada zajedno sa Plastic Bank. U 2022. godini, prikupljeno je oko 5.100 tona socijalne plastike® i ponovo obrađeno u nova pakovanja u Henkelu, između ostalog.
Priroda
Zaštita i oporavak biodiverziteta, sa fokusom na šume, zemlju i vode, pomoću korišćenja više regenerativnih sastojaka i zaštite resursa:
- Posvećeni smo nabavljanju naših sirovina na održiv način, a ne kroz seče šuma. Naš cilj je da se spreči krčenje primarnih i sekundarnih šuma sa značajnom ekološkom vrednošću.
- Do 2025. želimo da 100 odsto naše potražnje palminog ulja i ulja palminog semena zamenimo uljima koja su sertifikovana ili su eksterno potvrđena kao odgovorno proizvedena.
- Pored toga, zacrtali smo cilj da smanjimo potrošnju vode po toni proizvoda za 35 odsto do 2025. Do kraja 2022. godine, uštedeli smo 25 odsto.
Uspešne zajednice
Radimo sve što možemo da pomognemo ljudima da imaju bolji život. Naša društvena odgovornost je da podstičemo jednakost, osnažimo raznolikost i poštujemo ljudska prava. Našim zaposlenima nudimo mogućnosti učenja tokom celog života i atraktivno i zdravo radno okruženje.
Zagovaramo napredak u društvu i pristup obrazovanju širom sveta, i pružamo pomoć u kriznim situacijama.
Jednakost
Osnažiti raznolikost, jednakost i inkluziju, poštovati ljudska prava i unaprediti živote ljudi:
- Uvereni smo da raznolika radna snaga, kao i otvorena korporativna kultura puna poštovanja, jesu važni faktori uspeha u globalizovanom svetu.
- Naš cilj je da stalno uvećavamo udeo žena u kompaniji na svim nivoima, i ambicija nam je da postignemo rodnu jednakost na svim nivoima uprave do 2025.
- Pored toga, želimo da unapredimo živote malih poljoprivrednika. Zajedno sa razvojnom organizacijom Solidaridad, dosegli smo do oko 38.500 malih poljoprivrednih gazdinstava koji obrađuju oko 347.000 hektara zemlje.
Obrazovanje
Podrška učenju i obrazovanju zaposlenih tokom celog života, i obrazovanju zaposlenih i zajednica, i omogućavanju potrošačima da preduzmu korake radi održivosti:
- Želimo da dodatno promovišemo posvećnost održivosti kod naših zaposlenih i proširili smo našu postojeću ponudu kako bismo ponudili holistički program angažmana.
- Takođe želimo da motivišemo i ohrabrimo naše zaposlene da se u svom poslu aktivno angažuju na održivosti u radnoj sredini i privatnim životima.
- Pored toga, posvećeni smo tome da dodatno proširimo naše programe za obrazovanje zajednice i volontiranje Već smo premašili naš glavni cilj da dosegnemo do 30 miliona ljudi do 2030. u sklopu ove obaveze (polazna 2010. godina) 2022. godine. Od 2010, dosegli smo do više od 30 miliona ljudi.
Dobrobit
Negovanje zdravlja i dobrobiti zaposlenih, partnera i potrošača, i podrška postizanju društvenog napretka kroz naše brendove:
- Ojačavamo zdravlje i vitalnost naših zaposlenih kao osnovu agilne i efikasne organizacije. Sa tim ciljem, primenjujemo ujednačene globalne standarde za zaštitu zdravlja i nudimo ciljane programe za promociju zdravlja i prevenciju. Kao ključni cilj naše strategije održivosti, nameravamo da dopremo do više od 90 odsto naših zaposlenih širom sveta.
- Ostajemo posvećeni našem dugoročnom cilju da imamo nula nezgoda i želimo da unapredimo našu bezbednost na radu za 60 odsto do kraja 2025. u odnosu na 2010. U 2022. godini imali smo 0,7 incidenata na radnom mestu na milion radnih sati naših zaposlenih. To je za 42 odsto bolje u odnosu na polaznu godinu 2010.
Partner od poverenja
Pozivamo se na našu korporativnu kulturu orijentisanu na vrednosti i našu naučno-tehnološku ekspertizu kako bismo osnažili naše rezultate, a da pritom zadržimo naš integritet. Pružamo bezbedne proizvode i tehnološka rešenja, najbolje u klasi, našim kupcima i potrošačima. Integrišemo održivost u naš asortiman i u naše poslovne procese i našim akcionarima pružamo transparentno izveštavanje o ovoj temi.
Performanse
Pouzdana isporuka najboljih performansi proizvoda u klasi i hemijske bezbednosti kao osnova našeg poslovnog uspeha:
- Svaki novi proizvod predstavlja doprinos održivosti.
- Naš cilj za 2030. je da utrostručimo kreiranu vrednost u odnosu na ekološki otisak našeg poslovanja.
Transparentnost
Integrisati održivost u upravljanje našim poslovanjem sa transparentnim izveštavanjem, objavljivanjem i angažovanjem:
- Jedan od naših ciljeva za palmino ulje za 2025. godinu jeste da uspostavimo potpunu sledljivost palminog ulja (od semenke). Tokom 2022. povećali smo stopu sledljivosti do fabrike na 89 odsto i stopu sledljivosti do plantaža na 50 odsto udružujući se sa našim dobavljačima da mapiramo naš zajednički lanac snabdevanja zasnovan na palminom ulju.
Saradnja
Povećanje uticaja održivosti zajedno s našim partnerima, što dovodi do odgovornih poslovnih praksi u našim lancima snabdevanja:
- Obavezujemo se da ćemo postići 100 odsto odgovorne nabavke zajedno s našim partnerima.
*Izuzev proizvoda čiji sastojci ili talog mogu da utiču na mogućnost recikliranja, ili zagade tokove reciklaže.