ODGOVORNA NABAVKA MATERIJALA

Lanac snabdevanja jedne kompanije izuzetno je važan resurs – saradnja između kompanija u svakom segmentu u lancu može da stvori odlične mogućnosti za minimiziranje ukupnog uticaja na životnu sredinu i maksimiziranje ukupnog pozitivnog društvenog uticaja. U Henkelu, naš globalni lanac snabdevanja uključuje poslovne partnere iz više od 120 zemalja. Zajedno želimo da pokrenemo napredak ka 100 odsto odgovornoj nabavci materijala.

Omogućavanje svrsishodnog rasta kroz odgovornu nabavku materijala

S našim vodećim pristupom odgovornoj nabavci materijala, cilj nam je da omogućimo svrsishodan rast pokretanjem održivosti duž čitavog lanca snabdevanja – za dobrobit ljudi i planete. Iz tog razloga održavamo intenzivan dijalog i saradnju sa našim dobavljačima kako bismo promovisali održive prakse i poštovanje ljudskih prava. Naša misija je da idemo dalje od usklađenosti, da pokrenemo uticaj i promenu u čitavom našem lancu vrednosti, kao i da stvorimo održivu vrednost za naše kupce.

Naša Strategija 100 odsto odgovorne nabavke materijala u prvi plan stavlja naš cilj da donosimo odluke u vezi sa 100 odsto odgovornom nabavkom materijala na globalnom nivou, u svim regionima, poslovnim sektorima i grupama materijala. Ovaj strateški okvir je izgrađen na našem snažnom upravljanju rizicima, kao i pristupu usklađenosti. On odražava ključne aspekte Henkelove strategije Svrsishodnog rasta, a istovremeno stavlja tri najvažnije oblasti održivosti u samo središte naše agende o odgovornoj nabavci materijala, a to su pozitivan uticaj na klimu, cirkularna ekonomija i društveni napredak. Naš doprinos ovim ključnim oblastima omogućen je putem četiri ključna strateška pokretača saradnje, transformacije, inovacije i osnaživanja koji će voditi naš napredak prema 100 odsto odgovornoj nabavci materijala.

Na slici: Bertran Konkre, predsednik Globalnog lanca snabdevanja Henkela i viši potpredsednik nabavke

   

U okviru našeg sektora za nabavku, kroz Strategiju 100 odsto odgovorne nabavke materijala, potpuno smo posvećeni doprinosu Agendi Svrsishodnog rasta i ambicijama kompanije Henkel.

Naš temelj: Upravljanje rizikom i usklađenost

Ključni cilj našeg snažnog temelja Upravljanja rizicima i usklađenosti je da podstaknemo procene o nabavci materijala zasnovane na riziku održivosti kako bismo omogućili donošenje odluka o smanjenju rizika i upravljanju, kao i proceni i poboljšanju performansi održivosti dobavljača. U fokusu ovog strateškog stuba su dubinska analiza rizika, politike i standardi, usklađenost dobavljača kao i transparentnost i praćenje lanaca snabdevanja.

Henkel trenutno ima poslovne partnere iz više od 120 zemalja i postavlja iste stroge zahteve svim poslovnim partnerima širom sveta. Očekujemo da njihovo poslovno ponašanje bude u skladu sa našim zahtevima održivosti. Prilikom odabira i rada sa našim poslovnim partnerima, takođe uzimamo u obzir njihove rezultate u pogledu bezbednosti, zdravlja, životne sredine, društvenih standarda i poštenih poslovnih praksi. Ovo je zasnovano na našim korporativnim Standardima bezbednosti, zdravlja i životne sredine. Naši korporativni standardi nabavke i dalje važe. Glavni direktor za nabavke (CPO) je odgovoran za sve aktivnosti nabavke i za obezbeđivanje odgovornog upravljanja lancem snabdevanja. On odgovara direktno glavnom finansijskom direktoru (CFO).

Usklađenost sa međusektorskim Kodeksom ponašanja Nemačkog udruženja za upravljanje materijalima, nabavku i logistiku (BME) je obavezna za sve Henkelove dobavljače širom sveta. BME Kodeks ponašanja je zasnovan na deset principa Globalnog dogovora UN. Ovaj Kodeks ponašanja omogućava međunarodnu primenu i, pored Politike odgovornog snabdevanja takođe služi kao osnova za ugovorne odnose sa našim strateškim dobavljačima. Politika odgovornog snabdevanja koja je integrisana u ciklus nabavke i dobavljača revidirana je 2023. kako bi se dodali specifični aspekti detaljne analize u lancu snabdevanja. 

Naš strateški pristup

Naša strategija 100% odgovornog snabdevanja stavlja dimenzije Henkel-ovog okvira za ambiciju o održivosti za period nakon 2030. godine - regenerativna planeta, uspešne zajednice i pouzdani partner - u središte svog programa nabavke. U tu svrhu fokusiramo se na sledeće oblasti:

  • Zajedno se obavezujemo da podržavamo pravičnost, obrazovanje i dobrobit ljudi u našim lancima snabdevanja, uz poštovanje ljudskih prava u svim našim aktivnostima.
  • Zajedno osiguravamo visoko performanse, transparentne i održive lance snabdevanja i sarađujemo sa našim dobavljačima i partnerima kako bismo vođenjem transformacija stvarali održivu poslovnu vrednost.

U gore pomenutim oblastima strateške održivosti u snabdevanju, veliki broj indikatora se prikuplja i stavlja na raspolaganje za merenje doprinosa vrednosti kao osnova za donošenje strateških odluka o snabdevanju.

Ključni faktori koji omogućavaju implementaciju

Ključni faktori koji omogućavaju sprovođenje naše strategije 100% odgovornog snabdevanja su sledeći - saradnja, transformacija, inovacije i osnaživanje. Ubrzavamo svoje napore intenziviranjem interne i eksterne saradnje sa poslovnim partnerima i ključnim zainteresovanim stranama. Naša globalna struktura nabavke nam omogućava da ubrzamo transformaciju tako što ćemo potpuno integrisati odgovarajuće strategije održivosti poslovnih sektora i funkcija u našu strategiju odgovornog snabdevanja. Takođe, fokusiraćemo se na održive inovacije, unapređujući inovacije digitalnih rešenja i na promovisanje promene prema mentalitetu od 100% odgovornog snabdevanja osnaživanjem internih i eksternih zainteresovanih strana putem prilika za izgradnju kapaciteta.

Saradnja sa strateškim dobavljačima i partnerima

Naša trenutna saradnja sa našim dobavljačima je usmerena na definisanje i sprovođenje zajedničkog plana za Henkelove ciljeve održivosti za 2025. godinu i dalje. Koristimo različite platforme i forume da zajedno sa našim dobavljačima razvijamo pionirske inovacije u oblasti održivih proizvoda i tehnologija. 

Koristimo ciljane sporazume kao alat za usmeravanje održivih rešenja za nabavku sa našim strateškim dobavljačima. Kao deo našeg pristupa upravljanju rizicima, radimo na stalnom poboljšanju transparentnosti naših uzvodnih lanaca snabdevanja u pogledu rizika održivosti. Stoga takođe zahtevamo od odabranih dobavljača, npr. u sektorima sirovina i ambalaže da budu transparentni u pogledu nivoa emisija u portfelju proizvoda koji se isporučuju Henkelu. Dobavljači izabrani za učešće u ovom Programu posvećenosti klimatskim promenama zajedno čine više od 50 odsto našeg otiska opsega 3.1. U 2023. bili smo u mogućnosti da potvrdimo više od 2.500 podataka o karbonskom otisku proizvoda na sirovinama prikupljenim od dobavljača i učinimo ove informacije interno dostupnim kao primarni izvor podataka. U 2024. smo ovo dodatno povećali na više od 6.000 podataka o ugljeničnom otisku proizvoda. 

2024. je takođe označila pokretanje „Henkel Climate Connect“ – ključne globalne inicijative za nabavku za proširenje našeg angažovanja dobavljača u vezi sa klimom i prikupljanja podataka o emisijama izvan najvećih emitera i direktnih materijala. Kroz ovu inicijativu očekujemo da sistematski mapiramo, potvrdimo i smanjimo emisije naših dobavljača, kao i da naši dobavljači daju aktivan doprinos smanjenju emisija duž svojih lanaca snabdevanja u skladu sa našim neto nultim ciljem. Kroz naše postojeće partnerstvo sa Together for Sustainability („TfS“) i novom inicijativom „Henkel Climate Connect“, pružamo podršku i resurse za obuku za podizanje sposobnosti dobavljača za klimatsku tranziciju na globalnom nivou, zadovoljavajući različite nivoe zrelosti dobavljača.

Kao još jedna prekretnica na putu ka većoj održivosti u lancu vrednosti, 2022. godine Henkel je udružio snage sa Deutsche Bank kako bi povezao učinak održivosti dobavljača sa postojećim programom finansiranja dobavljača u Evropi. Na osnovu njihovog EcoVadis rejtinga, evropski dobavljači koji već učestvuju u finansiranju lanca snabdevanja kod Deutsche Banke mogu imati koristi od boljih uslova finansiranja. Stope finansiranja se postepeno snižavaju kako ESG rejting dobavljača nastavlja da se poboljšava. To znači da je svih pet regionalnih programa finansiranja dobavljača sada povezano sa kriterijumima održivosti. Ostale zemlje će se postepeno integrisati u ove programe po potrebi kako bi se dodatno povećala pokrivenost Henkelovog lanca 

Proces odgovorne nabavke materijala kao integralne komponente naših aktivnosti nabavki 

Naš „Proces odgovornog snabdevanja“ u šest faza je ključni centralni element našeg strateškog pristupa upravljanju rizicima i usaglašenosti, koji se fokusira na identifikaciju rizika i definisanje odgovarajućih mera za minimiziranje rizika. Na osnovu procene održivosti performansi naših dobavljača, koristimo rezultirajuću transparentnost kako bismo podržali naše kupce u saradnji sa dobavljačima kako bi trajno unapredili lance vrednosti. Ovi procesi stalnog unapređenja zasnovani su prvenstveno na prenosu znanja i izgradnji kompetencija u vezi sa optimizacijom procesa, efikasnom upotrebom resursa, i ekološkim i socijalnim standardima. Ovaj proces je sastavni deo svih naših aktivnosti nabavke. Koristeći ovaj proces u šest koraka, pokrivamo oko 97 odsto našeg obima kupovine u oblastima ambalaže, sirovina i proizvodnje po ugovoru.

1. korak: Prethodna provera i procena rizika

Ovaj pristup proceni održivih rizika u lancu snabdevanja deo je sistema upravljanja rizicima na nivou Grupe. Procenjujemo potencijal rizika na regionalnom i državnom nivou, kao i na nivou lanca vrednosti, uključujući rizike specifične za industriju. Pri tome se koncentrišemo na države koje su identifikovane od strane međunarodnih institucija kao povezane sa povišenim nivoima rizika održivosti. Procena uključuje kriterijume vezane za ljudska prava, životnu sredinu i korupciju.

Najistaknutiji savremeni primer rizične zemlje povezane sa materijalima koji predstavljaju rizik za održivost su istočne provincije Demokratske Republike Kongo (DRC), gde su različite vojske, grupe pobunjenika i spoljni akteri profitirali od rudarstva, dok su istovremeno doprineli nasilju i eksploataciji tokom ratova u regionu. Četiri minerala koji se dobijaju iz istočnog Konga i susednih zemalja su takozvani „minerali sukoba“. Ovi minerali obuhvataju kolumbit-tantalit (ruda tantala), kasiterit (ruda kositra), volframit (izvor volframa) i zlato, koji se koristi za konačnu proizvodnju metala tantal, kositar, volfram i zlato, poznatih kao 3TG.

Lančani sistemi snabdevanja koji se ne oslanjaju na konfliktne zone predstavljaju integralni deo naše Politike odgovornog snabdevanja. U skladu sa Smernicama OECD za odgovorno vođenje lanaca snabdevanja mineralima iz područja pogođenih konfliktima i područja visokog rizika, sprovodimo odgovarajuće mere provere u lancu snabdevanja. Zahtevamo od naših dobavljača da se pridržavaju zahteva relevantnih zakonskih okvira u vezi sa mineralima koji potiču iz područja pogođenih konfliktima (uključujući, ali ne ograničavajući se na Smernice OECD za odgovorno vođenje lanaca snabdevanja, EU regulativu i Zakon Dodd-Frank). Dobavljači moraju pružiti dokumentarni dokaz da su svi materijali koje nabavljaju oslobođeni konflikata. S obzirom na to da Henkel nema direktni poslovni odnos sa livaonicama, očekujemo od naših dobavljača da sarađuju sa ovim livaonicama na verifikovan način bez materijala iz konfliktnih zona, uz zahtev za upotrebu isključivo izvora Inicijative za odgovorne minerale (RMI) ili drugih izvora koje priznaje OECD.

2. korak: Prijemna sesija

Rezultati prethodne provere i procene rizika se zatim uključuju u proces sklapanja saradnje sa dobavljačima. Očekujemo da naši dobavljači budu saglasni sa našim Kodeksom ponašanja dobavljača kao i našom Politikom odgovorne nabavke materijala. Naš proces sklapanja saradnje ukorenjen je u globalno jedinstven sistem registracije i pruža standardizovani sažetak svih naših zahteva za održivost.

3. korak: Inicijalna provera ili revizija

Na početku nove poslovne saradnje, od dobavljača se traži da ili prikažu postojeće rezultate u vezi sa održivošću ili da popune upitnik koji pruža transparentnost o njihovoj efikasnosti kada je u pitanju održivosti. Ovo primenjujemo za značajan deo naših eksternih kupovina, koristeći metodologiju za procenu koju je sastavio EcoVadis, nezavisni stručnjak za procenu održivosti. Ovi upitnici pokrivaju očekivanja u oblastima bezbednosti, zdravlja, okoline, kvaliteta, ljudskih prava, radničkih standarda i borbe protiv korupcije.

U 2021. godini smo uveli softversko rešenje kao uslugu pod nazivom IntegrityNext za dobavljače sa nižim obimima nabavki. Ovo softversko rešenje se zasniva na kompaktnom samoprocenjivanju u vezi sa performansama održivosti i rizicima. 

Odabrani dobavljači, pored procene, prolaze i kroz reviziju. Inicijalne revizije predstavljaju alternativu upitnicima za samoocenjivanje. U tom procesu Henkel sarađuje sa nezavisnim revizorskim kompanijama kako bi proverio usklađenost sa definisanim revizorskim standardima. Naše revizije sastoje se od inspekcija na licu mesta (npr. na proizvodnim mestima) i obuhvataju fabričke inspekcije i razgovore sa radnicima na svim nivoima hijerarhije.

4. korak: Analiza procene učinka

Spoljni stručnjaci za održivost i osobe zadužene za dobavljača u našem timu za nabavku analiziraju rezultate revizija ili rezultate EcoVadis procene kako bi utvrdili nedostatke održivosti i područja poboljšanja. Istovremeno, dobavljači su raspoređeni u različite grupe rizika održivosti. Standardizovani postupak nakon procene ili revizije obezbeđuje da naši dobavljači sprovode definisane korektivne radnje. Ozbiljno nepoštovanje zahteva koje se ponavlja rešava se pomoću definisanog procesa eskalacije i dovodi do prekida saradnje sa dobavljačem.

5. korak: Korektivne radnje i neprekidan proces poboljšanja 

Nezavisno od rezultata revizije ili procene, od naših dobavljača koji su prošli procenu očekujemo da osmisle Plan korektivnih radnji i da rade na definisanim oblastima poboljšanja. Zajedno sa našim dobavljačima, tokom perioda pratimo napredak ostvaren u sprovođenju Plana korektivnih radnji do ponovne procene ili ponovne revizije.

6. korak: Ponovna procena / ponovna revizija

Koristimo periodične ponovne procene ili ponovne revizije kako bismo pratili napredak u učinku naših dobavljača i obezbedili kontinuirani ciklus poboljšanja koji se sastoji od evaluacije, analize i korektivnih mera. Kao rezultat toga, transparentnost o razvoju učinka održivosti naših dobavljača dostupna je u stvarnom vremenu putem digitalnih platformi.

1. korak: Prethodna provera i procena rizika

Ovaj pristup proceni održivih rizika u lancu snabdevanja deo je sistema upravljanja rizicima na nivou Grupe. Procenjujemo potencijal rizika na regionalnom i državnom nivou, kao i na nivou lanca vrednosti, uključujući rizike specifične za industriju. Pri tome se koncentrišemo na države koje su identifikovane od strane međunarodnih institucija kao povezane sa povišenim nivoima rizika održivosti. Procena uključuje kriterijume vezane za ljudska prava, životnu sredinu i korupciju.

Najistaknutiji savremeni primer rizične zemlje povezane sa materijalima koji predstavljaju rizik za održivost su istočne provincije Demokratske Republike Kongo (DRC), gde su različite vojske, grupe pobunjenika i spoljni akteri profitirali od rudarstva, dok su istovremeno doprineli nasilju i eksploataciji tokom ratova u regionu. Četiri minerala koji se dobijaju iz istočnog Konga i susednih zemalja su takozvani „minerali sukoba“. Ovi minerali obuhvataju kolumbit-tantalit (ruda tantala), kasiterit (ruda kositra), volframit (izvor volframa) i zlato, koji se koristi za konačnu proizvodnju metala tantal, kositar, volfram i zlato, poznatih kao 3TG.

Lančani sistemi snabdevanja koji se ne oslanjaju na konfliktne zone predstavljaju integralni deo naše Politike odgovornog snabdevanja. U skladu sa Smernicama OECD za odgovorno vođenje lanaca snabdevanja mineralima iz područja pogođenih konfliktima i područja visokog rizika, sprovodimo odgovarajuće mere provere u lancu snabdevanja. Zahtevamo od naših dobavljača da se pridržavaju zahteva relevantnih zakonskih okvira u vezi sa mineralima koji potiču iz područja pogođenih konfliktima (uključujući, ali ne ograničavajući se na Smernice OECD za odgovorno vođenje lanaca snabdevanja, EU regulativu i Zakon Dodd-Frank). Dobavljači moraju pružiti dokumentarni dokaz da su svi materijali koje nabavljaju oslobođeni konflikata. S obzirom na to da Henkel nema direktni poslovni odnos sa livaonicama, očekujemo od naših dobavljača da sarađuju sa ovim livaonicama na verifikovan način bez materijala iz konfliktnih zona, uz zahtev za upotrebu isključivo izvora Inicijative za odgovorne minerale (RMI) ili drugih izvora koje priznaje OECD.

2. korak: Prijemna sesija

Rezultati prethodne provere i procene rizika se zatim uključuju u proces sklapanja saradnje sa dobavljačima. Očekujemo da naši dobavljači budu saglasni sa našim Kodeksom ponašanja dobavljača kao i našom Politikom odgovorne nabavke materijala. Naš proces sklapanja saradnje ukorenjen je u globalno jedinstven sistem registracije i pruža standardizovani sažetak svih naših zahteva za održivost.

3. korak: Inicijalna provera ili revizija

Na početku nove poslovne saradnje, od dobavljača se traži da ili prikažu postojeće rezultate u vezi sa održivošću ili da popune upitnik koji pruža transparentnost o njihovoj efikasnosti kada je u pitanju održivosti. Ovo primenjujemo za značajan deo naših eksternih kupovina, koristeći metodologiju za procenu koju je sastavio EcoVadis, nezavisni stručnjak za procenu održivosti. Ovi upitnici pokrivaju očekivanja u oblastima bezbednosti, zdravlja, okoline, kvaliteta, ljudskih prava, radničkih standarda i borbe protiv korupcije.

U 2021. godini smo uveli softversko rešenje kao uslugu pod nazivom IntegrityNext za dobavljače sa nižim obimima nabavki. Ovo softversko rešenje se zasniva na kompaktnom samoprocenjivanju u vezi sa performansama održivosti i rizicima. 

Odabrani dobavljači, pored procene, prolaze i kroz reviziju. Inicijalne revizije predstavljaju alternativu upitnicima za samoocenjivanje. U tom procesu Henkel sarađuje sa nezavisnim revizorskim kompanijama kako bi proverio usklađenost sa definisanim revizorskim standardima. Naše revizije sastoje se od inspekcija na licu mesta (npr. na proizvodnim mestima) i obuhvataju fabričke inspekcije i razgovore sa radnicima na svim nivoima hijerarhije.

4. korak: Analiza procene učinka

Spoljni stručnjaci za održivost i osobe zadužene za dobavljača u našem timu za nabavku analiziraju rezultate revizija ili rezultate EcoVadis procene kako bi utvrdili nedostatke održivosti i područja poboljšanja. Istovremeno, dobavljači su raspoređeni u različite grupe rizika održivosti. Standardizovani postupak nakon procene ili revizije obezbeđuje da naši dobavljači sprovode definisane korektivne radnje. Ozbiljno nepoštovanje zahteva koje se ponavlja rešava se pomoću definisanog procesa eskalacije i dovodi do prekida saradnje sa dobavljačem.

5. korak: Korektivne radnje i neprekidan proces poboljšanja 

Nezavisno od rezultata revizije ili procene, od naših dobavljača koji su prošli procenu očekujemo da osmisle Plan korektivnih radnji i da rade na definisanim oblastima poboljšanja. Zajedno sa našim dobavljačima, tokom perioda pratimo napredak ostvaren u sprovođenju Plana korektivnih radnji do ponovne procene ili ponovne revizije.

6. korak: Ponovna procena / ponovna revizija

Koristimo periodične ponovne procene ili ponovne revizije kako bismo pratili napredak u učinku naših dobavljača i obezbedili kontinuirani ciklus poboljšanja koji se sastoji od evaluacije, analize i korektivnih mera. Kao rezultat toga, transparentnost o razvoju učinka održivosti naših dobavljača dostupna je u stvarnom vremenu putem digitalnih platformi.

Razvoj ili prekid odnosa sa dobavljačem 

Intenzivno radimo sa našim dobavljačima kako bismo poboljšali njihove rezultate u pogledu održivosti. Fokus je na pokretanju pozitivnih promena u celom lancu vrednosti, na primer, kroz programe obuke i zajedničke projekte. Tokom 2024. nismo primili nijedno obaveštenje o kršenju autorskih prava od strane nekog od naših strateških poslovnih partnera koje bi dalo razlog za raskid našeg odnosa sa tim dobavljačem.

Zajedno za održive lance snabdevanja

Godine 2011. Henkel i još pet kompanija iz oblasti hemijske industrije zajednički su osmislili inicijativu “Zajedno za održivost – hemijski lanci snabdevanja za bolji svet” (ZZO/TfS). Inicijativa se zasniva na načelima Globalnog dogovora Ujedinjenih nacija i Inicijative za odgovorno ponašanje Međunarodnog saveta hemijskih udruženja (ICCA). ZZO ima za cilj da uskladi sve kompleksnije procese upravljanja lancima snabdevanja u smislu održivosti i optimizuje dijalog između svetskih poslovnih partnera. Pre svega, stvaraju se sinergije tako da se resursi mogu efikasnije koristiti i sa minimalnim administrativnim radom, ne samo među kompanijama članicama, nego i sa svim našim zajedničkim dobavljačima. 

U srcu revizija i onlajn procena inicijative TfS je ključna ideja: „Revizija za jednog je revizija za sve!“. Dobavljači stoga moraju da prođu samo jednu procenu ili jednu reviziju. Revizije sprovodi nekoliko odabranih, nezavisnih revizorskih kuća. Za onlajn procene, TfS sarađuje sa kompanijom EcoVadis, specijalizovanom sa procenu održivosti. Rezultati se mere u oblastima upravljanja, ekologije, zdravlja i bezbednosti, radničkih i ljudskih prava, i pitanja etičkog korporativnog upravljanja. U 2024. godini, TfS je imao oko 20.600 aktivnih TfS procena i revizija. Iste godine, oko 3.200 dobavljača kompanije Henkel su prošli TfS procenu ili reviziju. Pošto su određeni članovi TfS-a takođe direktni dobavljači Henkela, a ovi dobavljači takođe procenjuju i proveravaju svoje dobavljače, postižemo dublji pristup (nivo n) praksama održivosti duž lanca vrednosti.

Jedna značajna prekretnica u istoriji inicijative TfS bio je objavljivanje Smernica o ugljeničnom otisku proizvoda (PCF) Opsega 3 za hemijsku industriju 2022. godine. Članovi TfS-a su radili sa globalnim nevladinim organizacijama, stručnjacima za korporativnu održivost, stručnjacima iz hemijske industrije i organizacijama kao što su Svetski ekonomski forum (WEF) i Svetski poslovni savet za održivi razvoj (WBCSD) kako bi osigurali kompatibilnost TfS PCF smernica sa najboljim globalnim praksama za računovodstvo emisija. Henkel su predstavljali stručnjaci u radnim grupama PCF-a. Nedavno ažurirane smernice konsoliduju postojeće pristupe proračuna PCF-a s obzirom na specifičnosti hemijske industrije i omogućavaju poslovnim i industrijskim kupcima, kao i potrošačima da uspostave direktnu uporedivost i procenu uticaja hemijskih proizvoda na klimu u budućnosti. Inicijativa TfS je 2024. godine zvanično pokrenula PCF Exchange – standardizovanu platformu podataka koja omogućava dobavljačima i kompanijama da generišu i bezbedno razmenjuju podatke o ugljeniku iz svih lanaca snabdevanja. 

Još jedan ključni element TfS inicijative je TfS Akademija – prilagođena platforma za učenje i izgradnju veština koja je dizajnirana da obezbedi kompanijama članicama i njihovim dobavljačima kontinuirano obrazovanje o ključnim temama održivosti u lancu snabdevanja. Kursevi pokrivaju teme koje uključuju zdravlje i bezbednost, životnu sredinu, održive nabavke, radna i ljudska prava, menadžment i upravljanje, kao i informacije o samom TfS-u. Sav sadržaj učenja je povezan sa korektivnim radnjama koje su rezultat revizija i procena TfS-a. Ovo pruža dobavljačima koji su procenjeni niz konkretnih prilika za učenje koje su direktno povezane sa rezultatima revizije i koje ih podržavaju u njihovim stalnim naporima za poboljšanje. Do kraja 2024. godine, više od 280 učenika u Henkelu bilo je upisano na 790 kurseva na Akademiji TfS.

Obuka i razvoj dobavljača i kupaca

Tokom 2024. Henkel je nastavio da se fokusira na izgradnju kompetencija i proširenje znanja svojih kupaca i dobavljača. Henkelovi stručnjaci obučili su stručnjake za nabavku i dobavljače u oblastima od fokusa kao što su palmino ulje, emisije gasova sa efektom staklene bašte, ugovorna proizvodnja i trgovinski proizvodi. Stručnjaci TfS-a obučili su više od 2.500 učesnika u raznim vebinarima na pet jezika 2024.

Kao i prethodnih godina, interne zainteresovane strane kompanije Henkel i novi zaposleni u sektoru nabavke takođe su prošli obuku o sadržaju naše strategije odgovornog snabdevanja, s posebnim fokusom na zahteve Zakona o detaljnoj analizi u lancu snabdevanja. Više od 320 zaposlenih u sektoru nabavke prošlo je opsežnu obuku o detaljnoj analizi u oblasti ljudskih prava u 2024. godini, sa fokusom na detaljnu analizu u lancima snabdevanja.

Više raznolikosti u lancu snabdevanja: Program raznolikosti dobavljača

Kako bismo podstakli napredak u oblastima raznolikosti, jednakosti i inkluzije, naša nabavna funkcija pomaže u jačanju raznolikosti među našim dobavljačima. U okviru ovih napora, pokrenuli smo naš Program raznolikosti dobavljača u Severnoj Americi kako bismo sertifikovanim dobavljačima koji su zainteresovani za poslovanje sa kompanijom Henkel pružili više prilika za saradnju. Program je usmeren na preduzeća u vlasništvu žena i preduzeća koja vode pripadnici manjinskih grupa, kao što su osobe sa invaliditetom ili veterani, između ostalih. Registracioni formular, koji je naš tim za raznolikost dobavljača razvio na našem severnoameričkom veb-sajtu, omogućava direktno povezivanje potencijalnih dobavljača sa našom nabavnom organizacijom. Pored brojnih korporativnih članstava, uključujući Nacionalni savet za razvoj dobavljača iz manjinskih grupa (NMSDC) i preduzeća u vlasništvu žena ili manjinskih grupa (WMBE), tim za raznolikost dobavljača učestvuje u brojnim događajima za povezivanje dobavljača. Na ovaj način težimo da povežemo visokokvalitetna nabavna rešenja sa inkluzivnom i dinamičnom bazom dobavljača. Planiramo da iskustvo stečeno kroz ovaj program na važnom severnoameričkom tržištu iskoristimo za širenje naših globalnih aktivnosti.

Bliska saradnja sa partnerima

Pored našeg rada u okviru TfS inicijative, Henkel je član AIM-Progress, foruma kompanija iz industrije robe široke potrošnje. Cilj ovog foruma je takođe podsticanje članica da razmenjuju iskustva u oblasti održive nabavke i koriste sinergije. Forum se dodatno fokusira na organizaciju regionalnih događaja za dobavljače kako bi se poboljšala održivost u okviru lanca vrednosti. Takođe smo jedan od osnivača inicijative Akcija za održive derivate (ASD). Ova inicijativa okuplja organizacije duž lanca snabdevanja derivatima palminog ulja radi podrške naporima za povećanje transparentnosti i promociju usklađenosti sa NDPE (bez krčenja šuma, bez iskorišćavanja tresetišta, bez eksploatacije) principima kako bi se pozitivno transformisala industrija palminog ulja.