Kako bi stvarno razumeli, treba da stvarno slušate. Zato kompanije toliko žele da se uključe u dijalog sa zainteresovanim stranama. Otvoren pristup deljenju mišljenja i razmeni perspektiva je ključan za razumevanje očekivanja različitih interesnih grupa, koja se vremenom menjaju. Bilo kroz fokus grupe, istraživanja ili učestvovanje u platformama za diskusiju: kompanije moraju da prikupe znanje o brigama i prioritetima njihovih zainteresovanih strana - i sprovedu to znanje u svakodnevnim aktivnostima.
U Henkelu, naš pristup održivosti oblikuju naše interakcije sa akcionarima. Verujemo da je otvoren, stalni dijalog sa svim ciljnim javnostima u vezi sa našim poslovanjem ključan kako bismo mogli da obezbedimo rad na najvažnijim izazovima. Putem direktnih razgovora, učešća u inicijativama različitih akcionara i podrške platformama za dijalog, trudimo se da podelimo naše jedinstveno znanje i prikupimo saznanja – i onda integrišemo ono što smo naučili u naše proizvode, usluge i poslovne aktivnosti. Želimo da razumemo naše akcionare. Zato zaista slušamo.
Razumevanje i mapiranje društvenih zahteva koje različite zainteresovane strane postavljaju pred našu kompaniju ključna je komponenta našeg upravljanja održivošću. U obzir uzimamo i interne zainteresovane strane, poput zaposlenih, i eksterne zainteresovane strane, kao što su kupci i dobavljači. Takođe smo članovi brojnih industrijskih udruženja, deo smo globalnih organizacija poput Svetskog poslovnog saveta za održivi razvoj (WBCSD) i Svetskog ekonomskog foruma (WEF) i učestvujemo u političkom i društvenom dijalogu, na primer, sa organizacijama na evropskom nivou.
Kako bismo bolje razumeli očekivanja i perspektive naših zainteresovanih strana i učestvovali u dijalogu koji je ciljaniji i usmeren na pronalaženje rešenja, kontinuirano pratimo mišljenja na više nivoa, na primer putem anketa, kroz direktan dijalog, u inicijativama sa više zainteresovanih strana, kao i putem platformi za dijalog.
Otvorena saradnja sa zainteresovanim stranama pomaže nam da razumemo njihova očekivanja i omogućava dijalog usmeren na rešenja. Ovaj dijalog doprinosi međusobnom razumevanju između zainteresovanih strana i naše kompanije, čime se gradi društveno odobravanje naših poslovnih odluka. Takođe, služi kao izvor novih ideja, doprinosi inovacijama i upravljanju rizicima, te podržava razvoj naše strategije održivosti i izveštavanja.