INICIJATIVE I PARTNERSTVA

initiatives-and-partnerships-2

Očekivanja u pogledu društvene i ekološke odgovornosti se stalno menjaju. Zato se kompanije oslanjaju na otvoren dijalog sa zajednicama, dobavljačima, kupcima i mnogim drugim zainteresovanim stranama kako bi obezbedili rešenja za najvažnije izazove.

Kako bi stvarno razumeli, treba da stvarno slušate. Zato kompanije toliko žele da se uključe u dijalog sa zainteresovanim stranama. Otvoren pristup deljenju mišljenja i razmeni perspektiva je ključan za razumevanje očekivanja različitih interesnih grupa, koja se vremenom menjaju. Bilo kroz fokus grupe, istraživanja ili učestvovanje u platformama za diskusiju: kompanije moraju da prikupe znanje o brigama i prioritetima njihovih zainteresovanih strana - i sprovedu to znanje u svakodnevnim aktivnostima.

 

Diskutujte, angažujte se, uključite druge

U Henkelu, naš pristup održivosti oblikuju naše interakcije sa akcionarima. Verujemo da je otvoren, stalni dijalog sa svim ciljnim javnostima u vezi sa našim poslovanjem ključan kako bismo mogli da obezbedimo rad na najvažnijim izazovima. Putem direktnih razgovora, učešća u inicijativama različitih akcionara i podrške platformama za dijalog, trudimo se da podelimo naše jedinstveno znanje i prikupimo saznanja – i onda integrišemo ono što smo naučili u naše proizvode, usluge i poslovne aktivnosti. Želimo da razumemo naše akcionare. Zato zaista slušamo.

 

Dijalog sa zainteresovanim stranama

Razumevanje i mapiranje društvenih zahteva koje različite zainteresovane strane postavljaju pred našu kompaniju ključna je komponenta našeg upravljanja održivošću. U obzir uzimamo i interne zainteresovane strane, poput zaposlenih, i eksterne zainteresovane strane, kao što su kupci i dobavljači. Takođe smo članovi brojnih industrijskih udruženja, deo smo globalnih organizacija poput Svetskog poslovnog saveta za održivi razvoj (WBCSD) i Svetskog ekonomskog foruma (WEF) i učestvujemo u političkom i društvenom dijalogu, na primer, sa organizacijama na evropskom nivou.

Kako bismo bolje razumeli očekivanja i perspektive naših zainteresovanih strana i učestvovali u dijalogu koji je ciljaniji i usmeren na pronalaženje rešenja, kontinuirano pratimo mišljenja na više nivoa, na primer putem anketa, kroz direktan dijalog, u inicijativama sa više zainteresovanih strana, kao i putem platformi za dijalog.

Otvorena saradnja sa zainteresovanim stranama pomaže nam da razumemo njihova očekivanja i omogućava dijalog usmeren na rešenja. Ovaj dijalog doprinosi međusobnom razumevanju između zainteresovanih strana i naše kompanije, čime se gradi društveno odobravanje naših poslovnih odluka. Takođe, služi kao izvor novih ideja, doprinosi inovacijama i upravljanju rizicima, te podržava razvoj naše strategije održivosti i izveštavanja.

Saradnja duž vrednosnog lanca i izvan njega

Uvereni smo da možemo da ostvarimo održive promene samo uspostavljanjem snažnih partnerstava duž celokupnog lanca vrednosti: od nabavke sirovina i ambalažnih materijala, preko naše kompanije, uključujući proizvodnju, logistiku i korišćenje naših proizvoda od strane potrošača, pa sve do ponovne upotrebe u ciklusima materijala.

Uključivanje sledeće generacije

Sve više inicijativa se pokreće kako bi se današnji korisnici ohrabrili da promene svoje navike. Međutim, važno je razmišljati i o budućnim generacijama. Zato edukativne aktivnosti koje promovišu održive načine ponašanja i osvešćuju ljude o izazovima sa kojima se planeta suočava postaje sve popularnije. Henkelov Forscherwelt („svet istraživača“), na primer, ohrabruje decu da istraže svet nauke na interesantan i zabavan način.  Međunarodni program obuhvata nastavne jedinice i materijale za osnovne škole. Sadržaj programa odražava glavne tačke Henkelovih oblasti istraživanja, uz dodatno ispitivanje održivosti.