When clicking the button below external content will be loaded which involves transfer of personal data (e.g. IP address) to external servers. This may involve that cookies are set by the external content provider. Please see Data Protection Statement for further information.
Deactivate loading external content from YouTube.
U Henkelu, oblikujemo našu budućnost vođeni dugoročnim strateškim okvirom, zasnovanim na našoj svrsi i vrednostima.
Ovaj okvir će nam omogućiti uspeh u novoj deceniji sa jasnim fokusom na svrsishodnom rastu. Ovo znači kreiranje vrednosti za kupce i potrošače i dalji rast na tržištima, liderstvo u održivosti i omogućavanje našim zaposlenima da se razvijaju, profesionalno i lično, kroz njihov rad u Henkelu.
Osnovni elementi našeg strateškog okvira su pobednički portfolio, kompetitivna prednost u oblastima inovacija, održivosti i digitala kao i modeli poslovanja spremni za budućnost, utemeljeni na kulturi saradnje i osnaženim ljudima.
USPEH U NOVOJ DECENIJI SVRSISHODAN RAST
POBEDNIČKI PORTFOLIO
KONKURENTSKA PREDNOST
INOVACIJE ODRŽIVOST DIGITAL
OPERATIVNI MODELI SPREMNI ZA BUDUĆNOST
KULTURA SARADNJE & OSNAŽENI LJUDI
POBEDNIČKI PORTFOLIO
KONKURENTSKA PREDNOST: INOVCIJE, ODRŽIVOST, DIGITAL
OPERATIVNI MODELI SPREMNI ZA BUDUĆNOST
KULTURA SARADNJE & OSNAŽENI LJUDI
Rigorozno oblikovanje pobedničkog portfolia
Ključni element budućeg pravca je aktivno upravljanje portfoliom. Identifikovali smo brendove i kategorije sa ukupnim obimom prodaje većim od jedne milijarde evra, pretežno u oblasti robe široke potrošnje od kojih će oko 50 odsto biti ukinuto do 2021. Dodatno, merdžeri i akvizicije ostaju integralni deo Henkelove strategije. Ključni kriterijumi za akvizicije su dostupnost, strateška podudarnost i finansijska privlačnost potencijalnih ciljeva. Iskoristićemo naš snažan bilans uspeha kako bismo ostvarili moćne akvizicije. Dok nastojimo na proširimo naše tehnološko liderstvo u Adhezivima Tehnologijama sa akvizicijama, u robi široke potrošnje ćemo se fokusirati na vodeće zemlje i pozicije kategorija, kao i na “prazna mesta” i nove biznis modele.
Nastojimo da ubrzamo uticajne inovacije, uz pomoć povećanih investicija. Ovo će uključivati unapređeni pristup inovacijama, na primer proširivanjem upotrebe digitalnih alata i podataka, radi dobijanja bržih i boljih uvida. Istovremeno ćemo podsticati u celoj organizaciji odlučivanje bliže tržištima i široku platformu za prikupljanje ideja, a takođe ćemo proširiti agilne pristupe i nastavićemo da investiramo u inkubatore i inovacione centre. Ovim ćemo omogućiti razvoj moćnih inovacija u sva poslovna sektora. Inovacije i brendovi biće podržani konstantnim ulaganjima u ključnim regionima i kategorijama proizvoda. Stoga se Henkel obavezuje na dalje povećanje investicija u oglašavanje, digitalne tehnologije i IT-ja za 350 miliona eura više u odnosu na 2018. godinu.
Povećati održivost zasnovanu na snažnim razultatima sa ambicioznim ciljevima
Oslanjajući se na snažne rezultate i dalji napredak ka svojim ciljevima za 2020. godinu i kasnije, Henkel želi da ojača održivost kao konkurentsku diferencijaciju. Definisali smo sledeće prekretnice za tri ključne teme koje su izuzetno relevantne za potrošače, kupce, poslovne partnere i društvo uopšte: na putu da do 2040. godine ostvarimo pozitivan uticaj na klimu, planiramo da smanjimo otisak ugljen dioksida u proizvodnji za 65 odsto i uštedimo emisiju 100 miliona tona CO2 zajedno sa našim potrošačima, kupcima i dobavljačima do 2025. godine. Radeći na cirkularnoj ekonomiji i ukidanju plastičnog otpada u okruženju, odredili smo ambiciozne ciljeve za pakovanja do 2025. godine: 100 odsto Henkelove ambalaže biće reciklabilno ili ponovo upotrebljivo1, nastojimo da smanjimo upotrebu nereciklirane plastike od fosilnih ugljenika u pakovanjima robe široke potrošnje za 50 odsto. Želimo da povećamo naš pozitivan društveni uticaj na zajednice – kroz stopostotno odgovorno snabdevanje, kroz pomoć više od 50.000 zaposlenih da se do 2025. poboljša život 20 miliona ljudi širom sveta.
Održivost će biti snažno utemeljena u svim aktivnostima. Uspostavljanjem održivosti kao centralnog stuba u svojim centralnim strategijama, poslovne jedinice robe široke potrošnje unaprediće svoj portfolio proizvoda sa posebnim fokusom na održiva rešenja za pakovanje. Adhezivi Tehnologije će nastaviti da koriste svoj potencijal kroz proizvode i tehnologije koji postavljaju industrijske standarde.
Transformisati digital u tvorca vrednosti za kupce i potrošače
Nameravamo da transformišemo digital u tvorca vrednosti za kupce i potrošače. Želimo da povećamo 1:1 angažman kroz digitalnu prodaju za robu široke potrošnje širenjem postojećeg i uspostavljanjem novih digitalnih platformi za neposredne odnose sa potrošačima. Kada su u pitanju industrijski proizvodi, fokusirani smo na procese digitalizacije korisničkog iskustva. Pored toga, nastavićemo svoj proces integracije podataka. Navedeno će kompaniji omogućiti da kreira inovativna i prilagođena rešenja, zasnovana na veštačkoj inteligenciji. Investiraćemo u digitalne talente, posebno u naučnike iz oblasti obrade podataka i inženjere sa ekspertizom u tehnološkoj industriji. Takođe, želimo da omogućimo fokus na digitalnom poslovanju i na efikasnosti. U potpunosti ćemo reorganizovati našu digitalnu organizaciju, uspostavljajući novu digitalnu strukturu pod nazivom “Digitalno poslovanje”. Krajem 2019. godine uspostavili smo novu poziciju CDIO (Izvršni direktor za digitalne i informacione tehnologije). Digitalni i IT timovi Henkela će biti objedinjeni pod rukovodstvom CDIO koji direktno raportira CEO.
Henkelovo novo „Digitalno poslovanje“ je izgrađeno na dva stuba: prvo, „Biznis tehnologije“, kao pokretač efikasnosti kroz ceo lanac vrednosti, koji kontinuirano optimizuje poslovne procese i IT sisteme. Drugi stub predstavlja „Henkel Digital“, nov specijalizovan sektor za prikupljanje detaljnih podataka sa tržišta i inovacije. Pod ovim okriljem, nameravamo da uspostavimo centre za digitalne inovacije u Berlinu, Silkonskoj dolini i u Aziji.
1isključujući adhezivne proizvode gde ostaci mogu da utiču na reciklabilnost ili da uprljaju reciklabilne tokove.
Preoblikovanje operativnih modela u štedljive, brze i jednostavne
Preoblikujemo naše operativne modele u celoj kompaniji, kako bi bili štedljivi, brzi i jednostavni i kako bi kontinuirano poboljšavali konkurentnost naših procesa i struktura. Nastojimo da povećamo naše napore kako bismo omogućili nove poslovne modele, dodatno se približili kupcima i potrošačima uz brže donošenje odluka i kontinuirano povećanje efikasnosti.
Ojačati kulturu saradnje sa osnaženim ljudima
Snažna kultura, zajedničke vrednosti i jasan okvir za saradnju i timski rad ključni su za Henkelov budući uspeh. Kao prvi korak, 2019. smo predstavili kampanju “Leadership commitments” svim zaposlenima širom sveta. Planiramo da ubrzamo kulturnu razmenu zahvaljujući ovoj kampanji, kao i da promovišemo kulturu saradnje zaposlenih i njihovog osnaživanja, omogućavajući im dalji rast i razvoj.