Stvaranje veće vrednosti za naše kupce i potrošače, za zajednice u kojima poslujemo i za kompaniju uz istovremeno smanjenje našeg ekološkog otiska. Ova ideja je u središtu naše strategije održivosti i ambicioznih ciljeva koji iz nje proističu.
Strategija
Dugo se smatralo da su rast i potrošnja resursa povezani i da nije moguće postići jedno bez drugog. Povećanje broja stanovnika i životnog standarda uvek je podrazumevalo iskorišćavanje sve više zemljinih resursa. Uz očekivani rast broja stanovnika do približno devet milijardi ljudi do 2050. godine, ne očekuje se da će se taj trend uskoro menjati. Potrošnja resursa će u narednim decenijama biti sve veća, s obzirom da se prirodni resursi poput fosilnih goriva ili vode troše puno brže nego što planeta može da ih proizvede.
Ovakav razvoj predstavlja izazov za budućnost, istovremeno on nudi i veliki potencijal: inovacije i ostvarivanje više sa manje će biti ključ za postizanje održivosti. Potrebna su nam rešenja koja omogućavaju ljudima da dobro žive, upotrebljavajući sve manje materijala. Ova ideja je u središtu Henkelove strategije održivosti, jer težimo pronalasku novih ideja za razvoj i poboljšanje kvaliteta života bez upotrebe dodatnih resursa. Želimo da poboljšamo naše proizvode i rešenja putem inovacija i pametnog razmišljanja kako bi stvorili više vrednosti uz smanjeni ekološki otisak.
Vrednost & Definicija
Postati tri puta efikasniji do 2030
Naš doprinos u šest ključnih oblasti
Naše aktivnosti usmeravamo prema lancu vrednosti u šest ključnih oblasti koje odražavaju izazove održivog razvoja i njihovu povezanost sa našim radom. Inovacije i postizanje više s manje će biti ključni elementi našeg održivog razvoja koji nije nauštrb kvaliteta života ljudi. Kako bismo postigli napredak u čitavom lancu vrednosti naših proizvoda i tehnologija, usredsređeni smo na određeni set oblasti koje predstavljaju izazove koji su povezani sa našim poslovanjem. Dodatno smo podelili te ključne oblasti u dve dimenzije: „više vrednosti” i „smanjeni otisak”. Kako bismo uspešno implementirali našu strategiju i postigli naše ciljeve, obe dimenzije moraju uvek da budu prisutne u svesti i svakodnevnom radu naših zaposlenih, kao i da se odražavaju u našim poslovnim procesima.
Naša fokusna područja podeljena su u dve dimenzije: „veća vrednost“ i „smanjeni otisak“. Cilj nam je da povećamo vrednost koju stvaramo u oblastima „društvenog napretka“, „sigurnosti i zdravlja“ i „performansi“. U oblastima „energija i klima“, „materijali i otpad“ i „voda i otpadne vode“, cilj nam je da dodatno smanjimo resurse koje koristimo, a samim tim i ekološki otisak našeg poslovanja i proizvoda.
Šta želimo da postignemo do 2030
Naš dvadesetogodišnji cilj je da do 2030. utrostručimo vrednost koju stvaramo za ekološki otisak kroz naše poslovanje, proizvode i usluge. Kako bismo ostvarili naš cilj da budemo tri puta efikasniji do 2030. godine, moramo da poboljšamo našu efikasnost u proseku od 5 do 6 odsto na godišnjem nivou. Ostvarili smo naše ciljeve za period od 2011. do 2015. godine, poboljšavajući odnos između vrednosti koju stvaramo i ekološkog otiska do 38 odsto, uz povećanje efikasnosti od 64 odsto do 2020 godine.
Privremeni ciljevi koje smo do sada imali predstavljaju važne prekretnice na putu ka našem dugoročnom cilju da postanemo tri puta efikasniji do 2030. godine.
Smanjenje otiska...

Socijalni napredak
Socijalni napredak
Želimo da aktivno doprinesemo društvenom napretku, osnaživanju ljudi i zaštiti osnovnih prava
● Da poboljšamo 20 miliona života širom sveta do 2025. godine
● Da angažujemo 50.000+ zaposlenih po pitanju održivosti
● Da vršimo 100% nabavke na odgovoran način

Učinak
Učinak
Želimo da stvorimo veću vrednost za naše partnere duž lanca vrednosti i povećamo prodaju
● Da svaki novi proizvod doprinosi održivosti
● Da pružimo našim kupcima i potrošačima sveobuhvatan profil održivosti naših proizvoda do 2025. godine
● Da povećamo neto prodaju po toni proizvoda za 10 odsto do 2025. godine

Zdravlje i bezbednost
Zdravlje i bezbednost
Želimo da stvorimo bezbedniju radnu sredinu i doprinesemo unapređivanju zdravlja i higijene
● Pobojlšanje našeg učinka u oblasti zdravlja i bezbednosti za 60% na milion radnih sati do 2025
● Naš dugoročni cilj je nula nezgoda
● Dopiranje do 90% naših zaposlenih sa globalnim kampanjama o zdravlju svake godine
Smanjenje otiska

Energija i klima
Energija i klima
Želimo da doprinesemo zaštiti klime, oslanjamo se na obnovljivu energiju, i smanjimo naše korišćenje energije i emisije
● Smanjenje naših emisija CO2 za 65% po toni proizvoda do 2025.
● Smanjenje naših emisija CO2 za 75% i upotreba električne energije koja je 100% iz obnovljivih izvora do 2030.
● Da postanemo kompanija sa pozitivnim uticajem na klimu do 2040.
● Da uštedimo 100m tona CO2 zajedno sa našim korisnicima, kupcima i dobavljačima od 2016. do 2025

Materijal i otpad
Materijal i otpad
Želimo da koristimo materijale na efikasniji način, da u potpunosti pređemo na održive izvore i proizvodimo manje otpada
● Smanjenje proizvodnje otpada za 50% po toni proizvoda do 2025.
● 100% ambalaža moći će da se reciklira ili ponovo upotrebi*, uz smanjenje devičanskih plastika zasnovanih na fosilnim materijalima za 50%; uključujućim barem 30% reciklirane plastike za potrošačke proizvode, i nula plastičnog otpada u prirodi do 2025.
● Palmino ulje: 100% odgovorna nabavka sa eksternim potvrdama, i 100% pratljivo.
* Isključujući proizvode za lepljenje čiji sastojci ili rezidua mogu da utiču na mogućnost recikliranja ili da zagadate tokove reciklaže.

Voda i otpadne vode
Voda i otpadne vode
Želimo da smanjimo naš uticaj na vode, i smanjimo potrošnju vode i proizvodnju otpadnih voda
● Smanjiti potrošnju vode za 35% po toni proizvoda do 2025.
● Ohrabriti odgovornu upotrebu naših proizvoda radi smanjenja potrošnje vode.
Šta smo postigli
U proteklim godinama postigli smo značajan napredak ka postizanju naših privremenih ciljeva za 2020. godinu (početna godina: 2010). Na kraju ovog strateškog perioda, uspeli smo da premašimo svoje ciljeve po pitanju emisije CO2, otpada i zaštite na radu.
Utvrđivanje relevantnih tema i sticanje uvida i perspektiva
Da bismo odredili i kategorizovali relevantne teme za naše poslovne aktivnosti i izveštavanje, uključili smo se u kontinuirani proces beleženja i ocenjivanja izazova i mogućnosti održivog razvoja koristeći različite alate. Procenjujemo važnost tema za kompaniju, okruženje i društvo, kao i za naše interesne strane. Dijalog sa našim interesnim stranama pomaže nam da dobijemo uvid i perspektive izvan našeg poslovanja i podstiče zajedničko razumevanje prioriteta i izazova. Takođe, razmatramo kriterijume za ocenjivanje različitih finansijskih rejtinga i rejtinga održivosti, kao i smernice Globalne inicijative za izveštavanje (GRI). Rezultati tih procesa mogu se svrstati u šest fokusnih područja koja smo identifikovali tokom analize. Želimo da u tim fokusnim oblastima svojim poslovnim aktivnostima globalno pokrenemo održivi razvoj duž lanca vrednosti.