05.03.2020.  Diseldorf / Njemačka

Novi strateški okvir usmeren ka rastu

Henkel pokreće novi plan rasta

  • Postavljanje budućeg pravca sa novim strateškim okvirom
    • Rigorozno oblikovanje pobedničkog portfolija
    • Ubrzati uticajne inovacije povećanim investicijama
    • Povećati održivost zasnovanu na snažnim razultatima sa ambicioznim ciljevima
    • Transformisati digital u tvorca vrednosti za kupce i potrošače
    • Preoblikovanje operativnih modela u štedljive, brze i jednostavne
    • Ojačati kulturu saradnje sa osnaženim ljudima
  • Agenda rasta podržana srednjoročnom i dugoročnom finansijskom ambicijom
    • Rast organske prodaje 2-4%
    • Korigovana* zarada po prioritetnoj akciji u srednjem do visokom jednocifrenom procentualnom rasponu, pri stalnom deviznom kursu
    • Fokus na povećanju raspoloživog novčanog toka

Henkel je na današnjoj prezentaciji predstavio investitorima, analitičarima i medijima svoj novi strateški okvir za budućnost.

„U kompaniji Henkel gradimo čvrste temelje za budućnost: snažne brendove i inovativne tehnologije, atraktivne poslovne jedinice sa vodećim pozicijama na mnogim tržištima širom sveta, veoma posvećen tim kao i odličan bilans stanja. Međutim, nedavno je naš ukupni učinak bio ispod naših i ambicija i očekivanja naših akcionara. Znamo da u budućnosti možemo bolje i da ćemo učiniti da tako i bude“, izjavio je Karsten Knobel, izvršni direktor kompanije Henkel.

„Na osnovu detaljne analize naših snaga i potreba za promenama, razvili smo novi strateški okvir za našu kompaniju. Ovaj okvir će nam pomoći da ostvarimo snažne rezultate u novoj deceniji, sa jasnim fokusom usmerenim ka rastu. To znači stvaranje vrhunske vrednosti za kupce i potrošače, dodatno ojačavanje našeg liderstva u održivosti i omogućavanje našim zaposlenima da svojim radom u Henkelu rastu i razvijaju se profesionalno i lično“, objasnio je dalje Knobel.

„Henkelov novi strateški okvir za usmeren ka rastu pokrenuće uspešan razvoj u budućnosti i nastaviće da evoluira tokom vremena. Glavni elementi ovog okvira su glavni elementi ovog okvira su pobednički portfolio, konkurentna prednost u oblastima inovacija, održivost i digital, kao i operativni modeli spremni za budućnost, utemeljeni na snažnoj kulturi saradnje i osnaženim ljudima. Naša posvećenost usmerena ka rastu takođe se odražava na našu srednjoročnu i dugoročnu finansijsku ambiciju “, rezimirao je Karsten Knobel.

Rigorozno oblikovanje pobedničkog portfolija

Ključni element budućeg pravca je aktivno upravljanje portfoliom. Henkel je identifikovao brendove i kategorije sa ukupnim obimom prodaje većim od jedne milijarde evra, pretežno u oblasti robe široke potrošnje, od kojih će oko 50 odsto biti ukinuto do 2021. godine. Dodatno, merdžeri i akvizicije ostaju integralni deo Henkelove strategije. Ključni kriterijumi za akvizicije su dostipnost, strateška podudarnost i finansijska privlačnost potencijalnih ciljeva. Henkel će iskorisiti svoj snažan bilans uspeha kako bi ostvario moćne akvizicije. Dok Henkel nastoji da proširi svoje tehnološko liderstvo u Adhezivima Tehnologijama sa akvizicijama, kompanija će se u robi široke potrošnje fokusirati na vodeće zemlje i pozicije kategorija kao i na „prazna mesta“ i nove biznis modele.  

Konkurentska prednost: inovacije, održivost, digital

Kako bi dodatno ojačao svoju konkurentsku prednost, Henkel će se fokusirati na ubrzavanje uticajnih inovacija, dodatno podstičići održivost kao veoma važan faktor i transformišući digital u stvaraoca vrednosti za kupce i potrošače.

Ubrzati uticajne inovacije povećanim investicijama

Henkel ima za cilj da ubrza snažne inovacije, podržane povećanim ulaganjima. Ovo će uključivati unapređeni pristup inovacijama, na primer proširivanjem upotrebe digitalnih alata i podataka radi dobijanja bržih i boljih uvida. Kompanija Henkel će istovremeno podsticati u celoj organizaciji odlučivanje bliže tržištima i široku platformu za prikupljanje ideja, a takođe će proširiti agilne pristupe i nastaviće da investira u inkubatore i inovacione centre. Ovim će omogućiti razvoj moćnih inovacija u sva tri poslovna sektora. Inovacije i brendovi biće podržani konstantnim ulaganjima u ključnim regionima i kategorijama proizvoda. Stoga se Henkel obavezuje na dalje povećanje investicija u rast oglašavanja, digitalnih tehnologija i IT-a za 350 miliona evra više u odnosu na 2018. godinu.

Povećati održivost zasnovanu na snažnim razultatima sa ambicioznim ciljevima

Oslanjajući se na snažne rezultate i dalji napredak ka svojim ciljevima za 2020. godinu i kasnije, Henkel želi da ojača održivost kao konkurentsku diferencijaciju. Kompanija je definisala sledeće prekretnice za tri ključne teme koje su izuzetno relevantne za potrošače, kupce, poslovne partnere i društvo uopšte: na putu da do 2040. godine ostvari pozitivan uticaj na klimu, kompanija planira da smanji otisak ugljendioksida u proizvodnji za 65 odsto i uštedi emisiju 100 miliona tona CO2 zajedno sa svojim potrošačima, kupcima i dobavljačima do 2025. godine. Radeći na cirkularnoj ekonomiji i ukidanju plastičnog otpada u okruženju, Henkel je odredio ambiciozne ciljeve za pakovanja do 2025. godine: 100 odsto Henkelove ambalaže biće reciklirano ili ponovo upotrebljivo** i kompanija nastoji da smanji upotrebu nereciklirane plastike od fosilnih ugljenika u pakovanjima robe široke potrošnje za 50 odsto. Henkel takođe želi da dodatno poveća svoj pozitivni društveni uticaj na zajednice - kroz stopostotno odgovorno snabdevanje, kroz pomoć više od 50.000 zaposlenih, da se do 2025. poboljša život 20 miliona ljudi širom sveta.

Održivost će biti čvrsto utemeljena u svim aktivnostima. Uspostavljanjem održivosti kao centralnog stuba u svojim inovativnim strategijama, poslovne jedinice robe široke potrošnje, Beauty Care i Deterdženti i kućna hemija, unapredeće svoj portfolio proizvoda sa posebnim fokusom na održiva rešenja za pakovanje. Adhezivi Tehnologije nastaviće da koriste svoj potencijal kroz proizvode i tehnologije koji postavljaju industrijske standarde.

Transformisati digital u tvorca vrednosti za kupce i potrošače

Henkel namerava da transformiše digital u tvorca vrednosti za kupce i potrošače. Henkel želi da poveća angažman kroz digitalnu prodaju za robu široke potrošnje, širenjem postojećih i uspostavljanjem novih digitalnih platformi za neposredne odnose sa potrošačima. Kada su u pitanju industrijski proizodi, kompanija je fokusirana na procese digitalizacije korisničkog iskustva. Pored toga, Henkel će nastaviti svoj proces integracije podataka. Navedeno će kompaniji omogućiti da kreira inovativna i prilagođena rešenja zasnovana na veštačkoj inteligenciji. Kompanija Henkel će takođe investirati u digitalne talente, posebno naučnike u oblasti obrade podataka i inženjere sa ekspertizom u tehnološkoj industriji. Na kraju, Henkel želi da omogući fokus na digitalnom poslovanju i efikasnosti. Henkel će u potpunosti reorganizovati svoju digitalnu organizaciju, uspostavljajući novu digitalnu strukturu pod nazivom „Digitalno poslovanje“. Henkel je krajem prošle godine uspostavio novu poziciju CDIO (izvršni direktor za digitalne i informacione tehnologije). Digitalni i IT timovi širom Henkela sada će biti objedinjeni pod rukovodstvom CDIO-a koji će direktno raportirati generalnom direktoru. Henkelovo novo digitalno poslovanje je izgrađeno na dva stuba: prvi „Biznis Tehnologije“ kao pokretač efikasnosti kroz ceo lanac vrednosti koji kontinuirano optimizuje poslovne procese i IT sisteme. Drugi stub predstavlja „Henkel Digital“, nov specijalizovan sektor za prikupljanje detaljnih podataka sa tržišta i inovacije. Pod ovim okriljem, Henkel namerava da uspostavi centre za digitalne inovacije u Berlinu, Silikonskoj dolini i u Aziji.   

Preoblikovanje operativnih modela u štedljive, brze i jednostavne

Henkel preoblikuje svoje operativne modele u celoj kompaniji kako bi bili štedljivi, brzi i jednostavni i kako bi kontinuirano poboljšavao konkurentnost svojih procesa i struktura. Kompanija nastoji da poveća napore kako bi omogućila nove poslovne modele, dodatno se približila kupcima i potrošača uz brže donošenje odluka i kontinuirano povećavala efikasnost.

Ojačati kulturu saradnje sa osnaženijm ljudima

Snažna kultura, zajedničke vrednosti i jasan okvir za saradnju kao i timski rad, ključni su za Henkelov budući uspeh. Kao prvi korak, Henkel je 2019. godine predstavio kampanju „Leadership Commitments“ svim zaposlenima širom sveta. Henkel planira da ubrza kulturnu razmenu zahvaljujući ovoj kampanji, kao i da promoviše kulturu saradnje zaposlenih i njihovog osnaživanja, omogućavajući im dalji rast i razvoj.  

Srednjoročna i dugoročna finansijska ambicija

„Naš novi starteški okvir usmeren ka rastu odražava se i na našu srednjoročnu i dugoročnu finansijsku ambiciju: organski rast prodaje između 2 i 4 odsto, rast korigovane* zarade po prioritetnoj akciji u rasponu od srednjeg do visokog jednocifreng procenta po stalnom deviznom kursu i našem stalnom fokusu na povećanju raspoloživog novčanog toka“, rekao je Karsten Knobel.

„Ukratko, uvereni smo da smo danas postavili osnovu za uspešan budući razvoj kompanije Henkel. Sada ćemo se fokusirati na sprovođenje ovih mera, pokretanje promena i dalji razvoj naše agende rasta “, rekao je Karsten Knobel.


*Prilagođeno jednokratnim troškovima/dobicima i troškovima restrukturiranja
**Ne uključujući adhezivne proizvode gde ostatak može uticati na sposobnost recikliranja