08.11.2021.  Diseldorf / Nemačka

Rast troškova sirovina i transporta i dalje određuju tržišno okruženje

Henkel nastavlja da raste uz snažan porast prodaje u trećem kvartalu

  • Organski rast prodaje Grupe +3,5 odsto na oko 5,1 milijardu evra, nominalno +1,9 odsto:
    • Poslovni sektor Adhezivi Tehnologije zabeležio vrlo snažan organski rast prodaje od +7,0 odsto, nominalno +7,1odsto
    • Poslovni sektor Beauty Care ostvario je negativan organski rast prodaje od -3,0 odsto, nominalno -6,5 odsto
    • Poslovni sektor Deterdženati i kućna hemija ostvario je dobar organski rast prodaje od +2,0 odsto, nominalno -0,8 odsto
  • Rast organske prodaje podstaknut je uglavnom tržištima u razvoju
  • Henkel je daleko iznad nivoa pre krize: rast organske prodaje +7,5 odsto u odnosu na treći kvartal 2019. godine odgovara prosečnom godišnjem rastu od +3,7 odsto
  • Ažurirana prognoza za finansijsku 2021. godinu: potvrđene smernice za prodaju, očekivana zarada na donjoj granici prethodnih raspona smernica

U trećem kvartalu finansijske 2021. godine, Henkel je nastavio rast i ostvario prodaju na nivou Grupe od oko 5,1 milijardu evra, koja odgovara snažnom organskom rastu prodaje od +3,5 odsto, uglavnom podstaknutim pozitivnim formiranjem cena u svim poslovnim sektorima. Stabilan rast kapaciteta karakteriše normalizacija potražnje u potrošačkom segmentu i kontinuirani oporavak industrijske proizvodnje. Nominalno, prodaja je porasla za +1,9 odsto.

„Posledice globalne krize koronavirusa, izuzetno napeta situacija na tržištu sirovina i poremećaji u globalnim lancima snabdevanja i dalje imaju snažan uticaj na naše tržišno okruženje u trećem kvartalu. Ipak, Henkel je ostvario dobre poslovne rezultate. U poređenju sa nivoom pre krize u trećem kvartalu 2019. godine, ostvarili smo prosečnu godišnju stopu organskog rasta od +3,7 odsto. Sve poslovne jedinice premašile su odgovarajući nivo pre krize“, saopštio je Izvršni direktor kompanije Henkel, Karsten Knobel.

„Uspešne inovacije, naročito u oblasti održivosti, i dalje širenje naših digitalnih poslovnih aktivnosti bili su važni pokretači rasta. Snažan organski rast prodaje u trećem kvartalu takođe je dokaz našeg jakog i uravnoteženog portfolija uspešnih brendova i inovativnih tehnologija. To je, pre svega, rezultat snažnog učinka našeg globalnog tima, koji sa velikom posvećenošću doprinosi dugoročnom uspehu kompanije Henkel u ovim izazovnim vremenima.“

Snažan rast prodaje u trećem kvartalu vođen je pretežno poslovnim sektorom Adhezivi Tehnologije. Tri od četiri njena poslovna područja ostvarila su veoma snažan ili čak dvocifren organski rast prodaje, dok je poslovna oblast Automobili i metali zabeležila blago negativan rast.

Rezultat je takođe različit u našim potrošačkim poslovnim sektorima Beauty Care i Deterdženti i kućna hemija. Rast organske prodaje poslovnog sektora Beauty Care u trećem kvartalu bio je niži u odnosu na prethodnu godinu zbog kontinuiranog negativnog rasta prodaje u kategoriji nege tela koji je rezultat znatno slabijih tržišta. Nasuprot tome, proizvodi namenjeni profesionacima zabeležili su snažan organski rast prodaje u poređenju sa trećim kvartalom prošle godine.

Poslovni sektor Deterdženti i kućna hemija zabeležio je dobar organski rast prodaje, podstaknut pretežno poslovanjem u oblasti proizvoda za pranje veša.

Sa regionalnog aspekta, ostvarili smo organski rast prodaje u svim regionima u trećem kvartalu – sa izuzetkom Severne Amerike. Snažan učinak prodaje Grupe uglavnom je bio vođen tržištima u razvoju. Ovde su svi regioni zabeležili visok jednocifreni organski rast.

„Dok se pandemija koronavirusa nastavlja, moramo stalno fleksibilno i brzo da reagujemo na promene na našim tržištima. Napetost u lancima snabdevanja i rastući troškovi sirovina i transporta pokazali su se kao poseban izazov. Uprkos ovim teškim uslovima koji zahtevaju našu punu pažnju, ostajemo usredsređeni na naše strateške prioritete kako bismo ispunili našu agendu za svrsishodan rast“, objasnio je Karsten Knobel.

Ažurirana prognoza za finansijsku 2021. godinu

Gledajući unapred na ostatak finansijske 2021. godine, Knobel je izjavio: „Još uvek postoji velika neizvesnost u pogledu toga kako će se pandemija razvijati i kako će uticati na potrošnju i industrijsku proizvodnju. Posebno, dalje snažno povećanje cena sirovina i logističkih troškova utiče na privredu u većoj meri nego što se ranije pretpostavljalo. Naporno radimo na obimnim merama da ograničimo uticaj na naše poslovanje i profitabilnost.”

„Na osnovu našeg snažnog prodajnog učinka u prvih devet meseci ove godine, potvrđujemo naše smernice za organski rast. Međutim, zbog dodatnih negativnih uticaja koji nastaju usled daljeg povećanja troškova sirovina i transporta, ažuriramo naše smernice za korigovanu EBIT maržu i korigovanu zaradu po akciji. Sada očekujemo da će ovi pokazatelji doći na donju granicu naših prethodnih opsega smernica.“

Na nivou Grupe, kompanija nastavlja da očekuje organski rast prodaje od +6,0 do +8,0 odsto i korigovani povraćaj na prodaju (EBIT marža) od oko 13,5 odsto. Za korigovani prinos po akciji (EPS) po konstantnom kursu, Henkel sada očekuje povećanje u visokom jednocifrenom procentualnom opsegu.

„Nastavljamo da radimo u veoma izazovnom tržišnom okruženju. Međutim, sa našim strateškim okvirom za svrsishodan rast i našim snažnim globalnim timom, mi smo u veoma dobroj poziciji da iz krize izađemo jači i uspešno oblikujemo našu budućnost“.

Učinak prodaje Grupe

U trećem kvartalu 2021. godine, prodaja Grupe je nominalno porasla za +1,9 odsto na 5,092 milijardi evra. Organski (tj. korigovano za kurs i akvizicije/prodaje), prodaja je porasla za +3,5 odsto. Na nivou Grupe, povećanje je uslovljeno cenama. Razvoj kapaciteta varirao je među našim poslovnim sektorima. Akvizicije i prodaje su smanjile prodaju za -0,3 odsto. Devizni efekti su uticali na prodaju za -1,3 odsto.

U prvih devet meseci 2021. godine, prodaja je nominalno porasla za +3,7 odsto na 15.019 milijardi evra. U kontekstu organskog rasta prodaje, Henkel je ostvario značajan rast od +8,6 odsto, koji je uglavnom podstaknut obimom, dok je pozitivno kretanje cena takođe doprinelo rastu.

Prodajni rezultat poslovnog sektora Adhezivi Tehnologije

Prodaja u poslovnom sektoru Adhezivi Tehnologije se povećala nominalno za +7,1odsto na 2.442 milijarde evra u trećem kvartalu 2021. Organska (tj. korigovano za kurs i akvizicije/prodaje), prodaja se povećala za +7,0 odsto. Obim i cene su podjednako doprinele ovom povećanju. Kursni efekti su smanjili prodaju za -0,4 odsto, dok su akvizicije/prodaje imale pozitivan uticaj od +0,5 odsto.

U prvih devet meseci 2021. godine, prodaja u poslovnom sektoru Adhezivi Tehnologije se povećala nominalno za +11,8 odsto na 7.194 milijarde evra. Postigli smo organski rast prodaje od +15,5 odsto, zahvaljujući većem obimu i pozitivnijim kretanjima cene kako je godina tekla. Zabeležili smo veoma snažan rast potražnje za našim rešenjima u svim regionima i poslovanjima u prvih devet meseci ove godine.

Prodajni rezultat poslovnog sektora Beauty Care

U trećem kvartalu 2021. godine, prodaja u poslovnom sektoru Beauty Care opala je nominalno za -6,5 odsto na 934 miliona evra. Organski (tj. korigovano za kurs i akvizicije/prodaje), prodaja je opala za -3,0 odsto u poređenju sa prethodnom godinom. Dok se obim smanjio, poslovni sektor je zabeležio pozitivno kretanje cene. Kursni efekti su smanjili prodaju za -1,1 odsto, a akvizicije/prodaje za -2,4 odsto.

U prvih devet meseci 2021. godine, prodaja u poslovnom sektoru Beauty Care je nominalno opala -1,6 odsto godišnje, na 2.773 milijardi evra. Organski, prodaja se povećala za +2,3 odsto, zahvaljujući većem obimu i ceni.

Prodajni rezultat poslovnog sektora Deterdženti i kućna hemija

Poslovni sektor Deterdženti i kućna hemija je zabeležio prodaju od 1.680 milijardi evra u trećem kvartalu 2021. godine, što je ekvivalentno nominalnom padu od -0.8 odsto u poređenju sa prethodnim kvartalom. Organski (tj. korigovano za kurs i akvizicije/prodaje), poslovni sektor ostvario je dobar rast prodaje od +2,0 odsto. Ovaj rezultat je ostvaren prvenstveno zahvaljujući jakom porastu cena, dok se obim smanjio. Sveukupno, akvizicije/prodaje nisu imale značajniji uticaj na prodaju. Devizni efekti, sa druge strane, su smanjili prodaju za -2,8odsto.

U prvih devet meseci 2021. godine, poslovni sektor Deterdženti i kućna hemija je zabeležila nominalni pad prodaje od -3,8odsto na 4.956 miliona evra. Organski, poslovanje je zabeležilo jak porast prodaje od +3,3 odsto, zahvaljujući ceni.

Neto imovina i finansijska pozicija Grupe

Nije bilo značajnijih promena u neto imovini i finansijskoj poziciji Grupe u posmatranom periodu u poređenju sa 30. junom 2021.

Izgledi za Henkel Grupu

Na osnovu poslovanja u prvih devet meseci 2021. godine, i pretpostavki u vezi napretka do kraja finansijske godine, Upravni odbor kompanije Henkel AG & Co. KGaA je odlučio da ažurira svoje smernice za 2021. finansijsku godinu.

Nakon oštrog pada globalnog privrednog rasta u 2020. zbog pandemije koronavirusa, pretpostavlja se na osnovu trenutnih procena da će se industrijska potražnja značajno oporaviti u 2021. godini, i da će potražnja za brojnim kategorijama potrošačkih dobara vratiti u normalu kako godina bude prolazila. Istovremeno, sirovine koje su ključne za Henkel i logističke usluge beleže snažan rast cena u svim oblastima, prvenstveno zbog značajnog oporavka globalne ekonomije uz globalno opterećene lance snabdevanja.

Uzimajući u obzir ove faktore, očekujemo da Henkel Grupa generiše organski rast prodaje između +6,0 odsto i +8,0 odsto u 2021. finansijskog godini (nepromenjeno).

Za poslovni sektor Adhezivi Tehnologije, i dalje očekujemo organski rast prodaje između +10,0 odsto i +12,0 odsto. I za Beauty Care i za poslovni sektor Deterdženti i kućna hemija, očekujemo organski rast prodaje između +2,0 do +4,0 odsto (nepromenjeno).

Ne očekujemo značajni uticaj na nominalni rast prodaje u Henkel Grupi od naših akvizicija i prodaja u 2020. i 2021. do danas. Očekuje se da pretvaranje prodaje u strane valute ima negativan efekat od 4 odsto do 6 odsto.

Očekuje se da predviđeni značajan oporavak potražnje, posebno u našim industrijskim i profesionalnim segmentima, ima pozitivan efekat na ostvareni rezultat u 2021. Izuzetno jak rast cena direktnih materijala, za koje sada očekujemo rast od 10 odsto do 15 odsto za celu godinu (prethodno: 10 odsto do 12 odsto) i koji mogu biti samo delimično neutralisani ove finansijske godine, imaju jači uticaj na kretanje rezultata nego što se prethodno očekivalo. Takođe očekujemo promene da promene kursa negativno utiču na rezultat.

Uzimajući ove faktore u obzir, očekujemo da Henkel grupa generiše korigovanu profitnu stopu (korigovana EBIT marža) od oko 13,5 odsto (prethodna smernica: 13,5 odsto do 14,5 odsto). Očekujemo korigovanu profitnu stopu za poslovni sektor Adhezivi Tehnologije od oko 16,0 odsto (prethodna smernica 16,0 odsto do 17,0 odsto), za Beauty Care od oko 9,5 odsto (prethodna smernica: 9,5 odsto do 10,5 odsto), i za poslovni sektor Deterdženti i kućna hemija od oko 14,0 odsto (prethodna smernica: 14,0 odsto do 15,0 odsto).

Za korigovanu zaradu po akciji (EPS) po stalnom kursu, očekujemo povećanje od 7 odsto do 9 odsto (prethodna smernica: od 7 odsto do 15 odsto).


Ovaj dokument sadrži izjave koje se odnose na buduće poslovanje, finansijske rezultate i druge događaje ili okolnosti u budućnosti koje su važne za Henkelu koje se mogu smatrati izjavama koje se odnose na budućnost. Izjave koje se odnose na budućnost se odlikuju rečima poput „očekivati“, „nameravati“, „planirati“, „predviđati“, „procenjivati“, i sličnim terminima. Ove informacije sadrže izjave koje se odnose na budućnost zasnovane na trenutnim procenama i predviđanjma rukovodstva komanije Henkel AG & Co. KGaA. Takvim izjavama se na bilo koji način ne garantuje da će se takva očekivanja ostvariti. Budući učinci i rezultati koje će Henkel AG & Co. KGaA i njegova povezana društva stvarno ostvariti zavisi od više rizika i neizvesnosti, i stoga se mogu razlikovati materijalno od izjava koje se odnose na budućnost. Mnogi od ovih faktora su van Henkel-ove kontrole i ne mogu se precizno predvideti, poput budućeg privrednog ambijenta i radnji rivala i drugih uključenih u tržište- Henkel ne planira niti se obavezuje da ažurira bilo koju izjavu koja se odnosi na budućnost.

Ovaj dokument uključuje dodatne finansijske mere koje nisu jasno definisane u primenjivom okviru finansijskog izveštavanja, i koje su ili mogu biti alternative merama učinaka. Ove dodatne finansijske mere ne bi trebalo posmatrati izolovane ili kao alternative merama Henkel-ove neto imovine i finansijskih pozicija ili rezultata poslovanja kao što su prikazani u skladu sa primenjivim okvirom finansijskog izveštavanja u svojim konsolidovanim finansijskim izveštajima. Druge kompanije koje izveštavaju ili opisuju slično naslovljene alternativne mere učinaka bi mogle da ih računaju drugačije.

Ovaj dokument je izdat isključivo u svrhe obaveštenja i nije namenjen da služi kao savet za ulaganje ili ponuda za prodajou, ili traženje ponude za kupovinu, bilo kakvih hartija od vrednosti.

Jelena Gavrilović Šarenac Henkel Direktorica za korporativne komunikacije ​Henkel Srbija i Henkel Adria +381-11-207-22-09 Jelena.Sarenac@henkel.com Preuzeti vizit kartu Dodaj u moja kolekcija