04.03.2024.  Diseldorf / Nemačka

Henkel objavio Izveštaj o održivosti za 2023.

Snažan napredak ka Henkel-ovim ciljevima održivosti

  • Klimatske akcije:
    • smanjenje emisija CO2 u proizvodnji za 61%
    • udeo kupljene električne energije iz obnovljivih izvora povećan na 89%
  • Cirkularna ekonomija: udeo reciklirane plastike povećan na 19% širom sveta
  • Prirodni resursi: 10. godišnjica saradnje sa organizacijom Solidaridad za održivo ulje iz palminih koštica
  • Ambicija rodne ravnopravnosti: uvedene smernice o rodno neutralnom roditeljskom odsustvu
  • Održiva rešenja: dalji razvoj portfelja proizvoda
  • Angažman zaposlenih: Proširen program „Održivost u srcu“

Henkel je objavio svoj Izveštaj o održivosti za fiskalnu godinu 2023, izveštavajući o napretku u sprovođenju svoje globalne strategije održivosti, posebno u korišćenju obnovljivih izvora energije i promociji cirkularne ekonomije. Pored toga, kompanija je nastavila sistematski rad na održivijem portfoliju proizvoda i dalje proširila svoj program angažovanja zaposlenih.

„Održivost je centralni stub naše Agende održivog rasta,“ rekao je Karsten Knobel, izvršni direktor kompanije Henkel. „Pogotovo u izazovnim vremenima poput ovih, rad na održivosti je važniji nego ikad. Stoga neprekidno radimo na sprovođenju naših ciljeva održivosti, i ponosan sam što smo ponovo ostvarili veoma dobar napredak tokom 2023. godine. Naši odlični rezultati sa najvišim ocenama u ESG oblastima od strane eksternih organizacija, kao što je ponovno osvojeno priznane EcoVadis Platinum, pokazuju da smo na pravom putu i da se naš napredak prepoznaje“.

„Prošle godine smo se fokusirali na bolje ostvarivanje naših obaveza prema okolini i društvenim uticajima,“ dodala je Silvija Nikol, članica Upravnog odbora kompanije Henkel, odgovorna za ljudske resurse, infrastrukturu i održivost. „Želim da istaknem značajan napredak u održivom snabdevanju ključnim sirovinama, kao što su sertifikacija palminog ulja i ulja iz palminih koštica. Takođe smo uložili velike napore u doprinosu cirkularnoj ekonomiji u oba naša poslovna sektora. Osim toga, nastavili smo da promovišemo društvenu jednakost, i želela bih da istaknem uvođenje rodno neutralnog roditeljskog odsustva za sve zaposlene širom sveta.“

Značajno unapređeni rezultati u oblasti održivosti 

„Okvir ambicija održivosti 2030+“ definiše jasne ambicije i ciljeve na Henkel-ovom globalnom putu ka održivosti na temu životne sredine, socijalnih pitanja i upravljanja. Kompanija je prošle godine ostvarila značajna poboljšanja u oblasti klime i smanjila ukupne CO2 emisije u proizvodnji za 61% po kubnoj toni proizvoda (u poređenju sa polaznom godinom 2010.), dok je povećala udeo električne energije kupljene iz obnovljivih izvora na 89%. Ukupno je 2023. godine još 14 lokacija prešlo na proizvodnju sa neutralnim emisijama ugljenika. Nadovezujući se na svoj napredak u smanjenju CO2 emisija iz sirovina i pakovanja za 17% (po toni proizvoda, u poređenju sa polaznom godinom 2017.), Henkel je takođe razvio svoj put ka neto nuli u svim kategorijama emisija.

Važan cilj kompanije Henkel je promocija cirkularne ekonomije. Ukupno gledano, Henkel je povećao udeo reciklirane plastike u pakovanju svojih potrošačkih proizvoda na 19% širom sveta. Istaknut primer je dupliranje nivoa recikliranog sadržaja na 50% za ceo portfolio univerzalnih tečnih deterdženata u Evropi, kao što je Persil.

Henkel je takođe nastavio svoje napore u zaštiti prirodnih resursa. To uključuje odgovorno korišćenje sirovina poput palminog ulja i ulja palminih koštica. Na kraju 2023. godine, kompanija je uspela da pokrije 96% svoje globalne potražnje za palminim uljem i uljem od palminih koštica i postigla stopu mogućnosti praćenja proizvoda do fabrike od 89%. Sa posebnim fokusom na podršku malim proizvođačima palminog ulja, Henkel je proslavio 10 godina saradnje s razvojnom organizacijom Solidaridad. Više od 39.000 malih farmera već je imalo koristi od zajedničkih inicijativa. Partnerstvo će biti dodatno prošireno kroz specifične projekte u narednim godinama, uključujući Kolumbiju i Indoneziju.

U oblasti raznolikosti, jednakosti i inkluzije, Henkel ima ambiciju da do 2025. godine postigne rodnu ravnopravnost na svim nivoima menadžmenta, između ostalog. Prošle godine, udeo žena na menadžerskim pozicijama povećao se na 39,5%. Kao deo svoje posvećenosti većoj jednakosti i pogodnosti za porodice, Henkel je uveo program rodno neutralnog roditeljskog odsustva. Nova politika garantuje 100% plaćenog roditeljskog odsustva od osam nedelja za sve zaposlene širom sveta, zasnovano isključivo na ulozi negovatelja.

Dalje razvijen održiviji portfolio proizvoda 

U protekloj godini, Henkel je nastavio da radi na transformaciji svog portfolija proizvoda na održiv način. Jedan primer za to je projekat iz poslovnog sektora Adhezivi Tehnologije. Ovaj segment je dalje razvio svoju internu metodologiju procene kako bi stvorio veću transparentnost u vezi sa rezultatima u oblasti održivosti svog portfolija proizvoda. Rezultati procene su deo upravljanja portfolijom i podržavaju prelazak ka novim rešenjima koja omogućavaju smanjenje emisija i cirkularnu ekonomiju.

U poslovnom sektoru Consumer Brands, Henkel je pokrenuo inicijativu „Sa nama počinje“ 2023. godine. Cilj je podrška potrošačima u efikasnijem korišćenju proizvoda putem jednostavnih saveta o ponašanju u svakodnevnom životu, na primer korišćenjem EKO programa njihove veš mašine.

Eksterna priznanja za rezultate i napredak u održivosti

Kao i prethodnih godina, održivost Henkel-a u 2023. godini prepoznata je od strane nekoliko agencija za ocenjivanje, između ostalih od strane EcoVadis-a, koji je svrstao Henkel u 1% najboljih ocenjenih kompanija, kao i Sustainalytics.

Proširen globalni program angažovanja 

Kao deo programa „Održivost u srcu“, koji je globalno sproveden 2022. godine, Henkel ima za cilj dalje promovisanje posvećenosti svojih zaposlenih održivosti i proširio je svoju ponudu obuka u 2023. godini. Više od 10.000 zaposlenih već je učestvovalo u osnovnoj obuci, koja je dostupna u elektronskom formatu na mnogim jezicima, kao i u novom formatu namenjenom radnicima u proizvodnji. Takođe postoje i obuke dubljeg sadržaja, kao i novi Inkubator za održivost - format koji zaposlenima pruža mogućnost da rade na svojim sopstvenim idejama održivosti.