Henkel očekuje nastavak profitabilnog rasta u fiskalnoj godini 2025.
- Prodaja na nivou Grupe u prvom polugodištu na nivou prethodne godine: 10,4 milijarde evra (organski -0,1 odsto, drugo tromesečje: +0,9 odsto)
- Operativna dobit (EBIT)* porasla je značajno na 1.614 miliona evra (+0,2 odsto)
- EBIT marža* zabeležila je snažno povećanje na 15,5 odsto (+60 baznih poena)
- Prihod po prioritetnoj akciji (EPS)* povećan na 2,81 evra, sa dvocifrenim rastom od +5,0 odsto po konstantnom kursu
- Dalji napredak u sprovođenju Agende svrsishodnog rasta
- Jasan fokus na globalne megatrendove ojačava konkurentnost i otpornost poslovnog sektora Adhezivi Tehnologije u izazovnom tržišnom okruženju
- Značajan količinski rast prodaje u poslovnom sektoru Consumer Brands - prvih 10 brendova ostvarilo dobar organski rast prodaje
- Ažurirana prognoza za fiskalnu godinu 2025:
- Organski rast prodaje: 1,0 do 2,0 odsto (prethodno: 1,5 do 3,5 odsto)
- Korigovani prinos od prodaje: 14,5 do 15,5 odsto (prethodno: 14,0 do 15,5 odsto)
- Korigovani prihod po prioritetnoj akciji (EPS): povećanje od niskog jednocifrenog do visokog jednocifrenog procentualnog opsega (pri stalnom kursu).
Nakon umerenog početka godine, Henkel je zabeležio ubrzanje rasta organske prodaje tokom prve polovine 2025, zahvaljujući rezultatima iz drugog tromesečja. U isto vreme, profitabilnost je snažno pojačana. „Poboljšanje organskog rasta prodaje omogućila su oba poslovna sektora, pri čemu se posebno ističe uzastopni porast obima u sektoru Consumer Brands. Zajedno s pozitivnim kretanjem cena, to je dovelo do pozitivnog organskog rasta prodaje u drugom tromesečju. Poslovni sektor Adhezivi Tehnologije ostvario je pozitivan organski rast prodaje u prvih šest meseci, zahvaljujući uravnoteženom razvoju cena i količina,” izjavio je izvršni direktor kompanije Henkel, Karsten Knobel.
„Pored toga, značajno smo povećali našu EBIT maržu u prvoj polovini godine. Ovaj rast pretežno je proizašao iz veoma visokih bruto marži u oba poslovna sektora i povoljnog poslovnog portfolija. Takođe smo ostvarili dodatne efikasnosti i na dobrom smo putu da postignemo, pa čak i premašimo, planirane uštede u sektoru Consumer Brands. Istovremeno, nastavili smo da ulažemo u naše brendove i tehnologije kako bismo ojačali naš potencijal za budući rast,” naglasio je Karsten Knobel.
Prodaja i prihodi u prvoj polovini fiskalne godine 2025.
Henkel je postigao prodaju na nivou grupe od 10.402 miliona evra u prvom polugodištu 2025, što predstavlja nominalni pad od -3,8 odsto (drugo tromesečje: 5.160 miliona evra, -6,1 odsto). Efekti deviznih kurseva smanjili su prodaju za -2,8 odsto (drugo tromesečje: -4,1 odsto). Akvizicije i prodaje su smanjile prodaju za -0,9 odsto (drugo tromesečje: -2,9 odsto). Iako je prodaja poslovanja s maloprodajnim brendovima u Severnoj Americi u aprilu 2025. imala negativan uticaj, akvizicije ostvarene prošle godine u obe poslovne jedinice – Seal for Life i Vidal Sassoon – doprinele su pozitivno. Posmatrano organski (tj. sa korekcijama zbog kursnih razlika i akvizicija/divesticija), prodaja je bila na istom nivou kao prethodne godine, sa -0,1 odsto (drugo tromesečje: +0,9 odsto). To je rezultat pozitivnog kretanja cena u oba poslovna sektora. Količinska prodaja na nivou grupe blago je opala u prvoj polovini godine. To je uglavnom posledica izazovnog geopolitičkog i makroekonomskog okruženja, koje je uticalo i na industrijsku tražnju i na potrošačko raspoloženje – naročito u prvom tromesečju u Severnoj Americi.
Regioni Evrope i Severne Amerike zabeležili su pad organske prodaje od -1,9 odsto (drugo tromesečje: -1,8 odsto) i -3,4 odsto (drugo tromesečje: -1,2 odsto), uglavnom zbog nepovoljnog geopolitičkog i makroekonomskog okruženja. Nasuprot tome, u regionu IMEA, Henkel je ostvario značajan organski rast prodaje od 9,1 odsto (drugo tromesečje: +13,9 odsto). Region Latinska Amerika je ostvario organski rast prodaje od 0,4 odsto (drugo tromesečje: -0,6 odsto). Region Azija-Pacifik je ostvario organski rast prodaje od 3,4 odsto (drugo tromesečje: +3,1 odsto).
Korigovana operativna dobit (korigovani EBIT) blago je porasla as 1.610 miliona evra u prvoj polovini 2024. na 1.614 miliona evra.
Korigovani prinos od prodaje (korigovana EBIT marža) Henkel grupe zabeležio je povećanje od 60 baznih poena, sa 14,9 odsto na 15,5 odsto.
Prihod po prioritetnoj akciji povećan je na 2,66 evra (prethodne godine: 2,46 evra). Korigovani prihod po prioritetnoj akciji povećan je za 1,1 odsto na 2,81 evra u odnosu na 2,78 evra iz prethodne godine. Pri konstantnim deviznim kursevima, korigovani prihod po prioritetnoj akciji porastao je za 5,0 odsto.
Neto obrtna sredstva kao procenat prodaje u drugom tromesečju povećana su za 0,8 procentualnih poena u odnosu na period iz prethodne godine, sa 5,2 odsto na 6,0 odsto.
Slobodni novčani tokovi u iznosu od 485 miliona evra bili su niži u poređenju s prvom polovinom 2024. godine (772 miliona evra), usled, između ostalog, većeg neto obrtnog kapitala i većih isplata za ulaganja u nekretnine, postrojenja, opremu i nematerijalnu imovinu.
Na dan 30. jun 2025, neto finansijska pozicija iznosila je -494 miliona evra (31. decembra 2024: -93 miliona evra).
Razvoj poslovnih sektora u prvoj polovini 2025.
Prodaja u poslovnom sektoru Adhezivi Tehnologije povećana je organski za 1,2 odsto u prvom polugodištu 2025 (drugo tromesečje: 1,3 odsto). Ovaj porast bio je podstaknut uravnoteženim pozitivnim kretanjem cena i količina. U nominalnim iznosima, prodaja je dostigla 5.416 miliona evra, što je malo ispod nivoa iz istog perioda prethodne godine, sa -1,1 odsto (drugo tromesečje: 2.701 miliona evra).
Pozitivan organski rast prodaje u poslovnom sektoru Adhezivi Tehnologije u prvom polugodištu pretežno je bio rezultat poslovnog segmenta Mobilnosti i elektronike koji je ostvario snažan organski rast prodaje od 2,8 odsto (drugo tromesečje: +2,5 odsto). Ovaj rast podstaknut je dvocifrenim organskim rastom prodaje u segmentu Elektronike i veoma snažnim organskim rastom prodaje u industrijskom segmentu. Nasuprot tome, segment automobilske industrije zabeležio je pad zbog izazovnog tržišnog okruženja. Poslovni segment Ambalaže i robe široke potrošnje zabeležio je stabilan organski rast prodaje (drugo tromesečje: +0,4 odsto). Dok je segment Ambalaže zabeležio blag pad organske prodaje, to je nadoknađeno pozitivnim rastom organske prodaje u segmentu Robe široke potrošnje. Poslovni segment Zanatlija, građevinarstva i profesionalaca ostvario je organski rast prodaje od 0,6 odsto (drugo tromesečje: +0,8 odsto). Ovaj rast pretežno je bio rezultat dobrog organskog povećanja prodaje u segmentu Građevinarstva. Segmenti Potrošača i majstora, kao i Opšte proizvodnje i održavanja, zabeležili su stabilan razvoj u odnosu na isti period prethodne godine.
Korigovana operativna dobit bila je malo ispod nivoa iz prethodne godine i iznosila je 931 milion evra. Međutim, korigovani prinos od prodaje (korigovana EBIT marža) porastao je na 17,2 odsto u poređenju sa 17,0 odsto u istom periodu prethodne godine. To je pretežno posledica povoljnog poslovnog portfolija.
Organski rast prodaje u poslovnom sektoru Consumer Brands iznosio je -1,6 odsto u poređenju s istim periodom prethodne godine (drugo tromesečje: +0,4 odsto). Posmatrano nominalno, prodaja je dostigla 4.907 miliona evra (drugo tromesečje: 2.422 miliona evra), što predstavlja pad od -6,8 odsto u odnosu na isti period prethodne godine. Poslovni sektor zabeležio je povoljno kretanje cena u poređenju s prvom polovinom 2024. godine. Nasuprot tome, količina je opala, pretežno zbog izazovnog potrošačkog okruženja na ključnim tržištima poput Severne Amerike i Evrope.
U prvom kvartalu, sektor Deterdženti i kućna hemija zabeležilo je organski pad prodaje od -2,6 odsto (drugo tromesečje: -0,9 odsto). Segment Kućna hemija zabeležio je pozitivan organski rast prodaje, pretežno kao rezultat veoma snažnog organskog rasta prodaje u kategoriji Tečnosti za pranje suđa. Nasuprot tome, segment Deterdženti zabeležio je organski pad prodaje. Poslovna oblast Nega kose zabeležila je ukupan organski rast prodaje od 0,9 odsto u prvih šest meseci. (drugo tromesečje: +3,2 odsto). Poslovanje sa robom široke potrošnje ostvarilo je dobar organski rast prodaje, pretežno zahvaljujući veoma snažnom razvoju kategorije boja za kosu i dobrom razvoju kategorije proizvoda za stilizovanje kose. Segment Profesionalnih proizvoda zabeležio je blag pad organske prodaje zbog izazovnog potrošačkog okruženja, naročito u regionu Severne Amerike. Segment Ostali potrošački proizvodi zabeležio je pad organske prodaje od -4,2 odsto u prvoj polovini godine (drugo tromesečje: -1,7 odsto), pretežno usled negativnog kretanja u segmentu nege tela na tržištima Severne Amerike i Evrope.
Korigovani operativni profit iznosio je 748 miliona evra, što je neznatno ispod nivoa iz istog perioda prethodne godine. Korigovani prinos od prodaje (korigovana EBIT marža) značajno je porastao na 15,3 odsto u poređenju sa 14,3 odsto u istom periodu prethodne godine. To je pretežno rezultat kontinuirane valorizacije portfolija i ušteda ostvarenih optimizacijom lanca snabdevanja.
Dalji napredak u sprovođenju Agende svrsishodnog rasta
U prvom polugodištu 2025. godine, Henkel je nastavio da ispunjava strateške prioritete svoje agende svrsishodnog rasta i postiže dobar napredak u svim oblastima.
U poslovnom sektoru Adhezivi Tehnologije, Henkel jasno usmerava fokus na globalne megatrendove kao što su mobilnost, povezanost, digitalizacija, urbanizacija i održivost, što doprinosi jačanju njegove konkurentnosti i otpornosti u izazovnom tržišnom okruženju. U oblasti održivosti, na primer, Henkel podržava svoje klijente iz različitih industrija u postizanju njihovih ciljeva održivosti kroz efikasna i ekološki prihvatljiva rešenja. U poslovnom sektoru Consumer brands, Henkel je dodatno fokusirao svoj portfolio. Deset vodećih brendova sada čini oko 60 odsto ukupne prodaje. U drugom kvartalu, tih deset vodećih brendova zabeležilo je organski rast prodaje veći od 3 odsto, zahvaljujući uravnoteženom pozitivnom kretanju cena i obima.
Kako bi dodatno ojačao svoju konkurentnost, Henkel se fokusira na snažne inovacije u atraktivnim poslovnim oblastima. Ovo je doprinelo rastu u oba poslovna sektora u prvoj polovini 2025. U poslovnom sektoru Adhezivi Tehnologije, Henkel ostvaruje visok jednocifren rast u segmentu metalne ambalaže zahvaljujući jasnom fokusu na održive i ka korisnicima usmerene inovacije, čime nadmašuje tržište. Jedan od primera iz ovog segmenta je prvo sredstvo za čišćenje limenki na tržištu koje funkcioniše na niskim temperaturama i uz malo pene. Ova inovacija omogućava efikasnu i održivu proizvodnju limenki za piće zahvaljujući značajnoj uštedi energije i do 25 odsto manjoj potrošnji vode. Henkel je u poslednje tri godine utrostručio obim poslovanja u ovom segmentu. U poslovnom sektoru Consumer Brands, kontinuirano uvođenje novog brenda Creme Supreme na dodatna tržišta doprinelo je značajnom rastu kategorije boja za kosu za potrošače u drugom kvartalu. Creme Supreme je prva boja za kosu sa negujućim delovanjem koja koristi inovativnu tehnologiju povezivanja. Ona jača strukturu dlake putem mikroveza i bolje povezuje vlakna dlake. Takođe formira zaštitni sloj koji obavija kosu i sprečava njeno lomljenje.
„Nakon sporog početka fiskalne 2025. godine, uspeli smo da postignemo značajno poboljšanje prodaje u drugom kvartalu – posebno kada je reč o našem poslovanju sa potrošačkom robom. Istovremeno, nastavili smo snažno da povećavamo profitabilnost u oba poslovna sektora,” izjavio je Karsten Knobel. „To jasno pokazuje da je transformacija Henkela već uspešna. Nastavićemo da sprovodimo ovu promenu kako bismo dugoročno bili još bolje pozicionirani i konkurentniji. Transformišemo Henkel za uspešnu budućnost i, uz jasnu strategiju, na pravom smo putu ka daljem profitabilnom rastu.”
* Korigovano zbog jednokratnih troškova i dobiti, i zbog troškova restrukturiranja.
Ovaj dokument sadrži izjave koje se odnose na buduće poslovanje, finansijske rezultate i druge događaje ili okolnosti u budućnosti koje su važne Henkelu a koje se mogu smatrati izjavama koje se odnose na budućnost. Izjave koje se odnose na budućnost se odlikuju rečima poput „očekivati“, „nameravati“, „planirati“, „predviđati“, „procenjivati“, i sličnim terminima. Ove informacije sadrže izjave koje se odnose na budućnost zasnovane na trenutnim procenama i predviđanjima rukovodstva kompanije Henkel AG & Co. KGaA. Takvim izjavama se na bilo koji način ne garantuje da će se takva očekivanja ostvariti. Budući učinci i rezultati koje će Henkel AG & Co. KGaA i njegova povezana društva stvarno ostvariti zavisi od više rizika i neizvesnosti, i stoga se mogu razlikovati materijalno od izjava koje se odnose na budućnost. Mnogi od ovih faktora su van Henkelove kontrole i ne mogu se precizno predvideti, poput budućeg privrednog ambijenta i radnji rivala i drugih uključenih u tržište. Henkel ne planira niti se obavezuje da ažurira bilo koju izjavu koja se odnosi na budućnost.
Ovaj dokument uključuje dodatne finansijske mere koje nisu jasno definisane u primenjivom okviru finansijskog izveštavanja, i koje su ili mogu biti alternative merama rezultata. Ove dodatne finansijske mere ne bi trebalo posmatrati izolovane ili kao alternative merama Henkelove neto imovine i finansijskih pozicija ili rezultata poslovanja kao što su prikazani u skladu sa primenjivim okvirom finansijskog izveštavanja u svojim konsolidovanim finansijskim izveštajima. Druge kompanije koje izveštavaju ili opisuju slično naslovljene alternativne mere učinaka bi mogle da ih računaju drugačije.
Ovaj dokument je izdat isključivo u informativne svrhe i ne predstavlja nameru da čini investicioni savet ili ponudu za prodaju, niti poziv za ponudu za kupovinu bilo kojih hartija od vrednosti.