- Prodaja Grupe: 5,1 milijardi evra, organski +1,4 odsto
- Adhezivi tehnologije: organski rast prodaje od 2,5 odsto sa pozitivnim kretanjima količina i cena
- Consumer Brands: organski rast prodaje od 0,4 odsto sa pozitivnim kretanjem količina uprkos manjoj potražnji potrošača
- Dobar organski rast prodaje u Severnoj Americi od oba poslovna sektora
- Integracija poslovanja Brendova robe široke potrošnje uspešna do kraja godine
- Godišnje smernice: opsezi nepromenjeni
U trećem tromesečju 2025, Henkel je ostvario snažan rast prodaje u tržišnim uslovima koji nastavljaju da budu izazovni – i što se tiče industrijske potražnje i globalno slabije potražnje potrošača – sa ukupnom prodajom Grupe od oko 5,1 milijarde evra. Ovo odgovara organskog rastu prodaje od 1,4 odsto. Rast na nivou Grupe je prvenstveno rezultat generalno pozitivnih kretanja količina praćenih stabilnim kretanjem cena.
„Kao što je bilo očekivano, dinamika prodaje ja nastavila da ubrzava u trećem tromesečju. Iako je glavni pokretač ovog poslovni sektor Adhezivi tehnologije, sektor Consumer Brands je takođe zabeležio pozitivni organski rast prodaje. Gledano po regionima, dobro kretanje prodaje u Severnoj Americi – čemu su doprinela oba poslovna sektora sa pozitivnim rastom prodaje – se posebno ističe. Ovo pokazuje efikasnost naših mera,“ rekao je glavni izvršni direktor Henkel-a Karsten Knobel.
„Takođe, dobro kretanje prihoda se nastavilo u trećem tromesečju, uz konzistentna ulaganja u naša poslovanja i brendove. Istovremeno, nastavljamo da ostvarujemo dobar napredak u integraciji našeg poslovanja Consumer Brands, i, kao što je najavljeno, uspešno ćemo okončati proces do kraja godine. Očekujemo da ostvarimo potpunu uštedu troškova od najmanje 525 miliona evra do kraja trenutne fiskalne godine,“ dodao je Karsten Knobel.
„Prognoze za celu 2025. ostaju nepromenjene, ali se nesigurnost i izazovi na globalnim tržištima nastavljaju. I dalje očekujemo da će i prilagođena EBIT marža i prilagođeni rast EPS-a pri stalnim kursevima biti u okviru naših trenutnih planiranih opsega. Ali, u slučaju da se sveukupno ekonomsko okruženje ne popravi značajno do kraja godine, očekuje se da će organski rast prodaje Grupe biti na donjoj granici našeg trenutno planiranog opsega od 1 do 2 odsto,“ rekao je Karsten Knobel.
Rezultati prodaje Grupe
Prodaja Grupe u trećem tromesečju 2025. godine se smanjila nominalno za -6,3 odsto na 5.147 miliona evra. Efekti od akvizicija/prodaja su imali negativan uticaj od -2,9 odsto na kretanje prodaje. Kursne razlike su smanjile prodaju za -4,8 odsto. Organski (t.j. prilagođeno za kursne razlike i akvizicije/prodaje), prodaja se povećala za 1,4 odsto. Na nivou Grupe, taj rast je rezultat i stabilnog kretanja cena i ukupno dobrog kretanja količina.
U prvih devet meseci 2025, prodaja je iznosila 15.549 miliona evra. To je jednako nominalnom padu od -4,6 odsto. Organski, Henkel je ostvario pozitivno kretanje prodaje od 0,4%, zahvaljujući pozitivnom kretanju cena. Sa druge strane, kretanje količina na nivou Grupe je blago opalo.
Rezultati prodaje sektora Adhezivi tehnologije
Poslovni sektor Adhezivi tehnologije je ostvario prodaju od 2.708 miliona evra u trećem tromesečju 2025. Ovo predstavlja nominalni pad od -3,3% u poređenju sa istim kvartalom prethodne godine. Organski (t.j. prilagođeno za kursne razlike i akvizicije/prodaje), prodaja je porasla 2,5 odsto. Ovaj rast je rezultat pozitivnim kretanjem cena i količina. Kursne razlike su smanjile prodaju za -4,9 odsto. Akvizicije/prodaje su takođe imale negativan uticaj, od -0,9 odsto.
U prvih devet meseci 2025, poslovni sektor Adhezivi tehnologije je ostvario negativan nominalni rast prodaje od -1,8 odsto, na 8.124 miliona evra. Organski, sektor Adhezivi tehnologije je ostvario dobar rast prodaje od 1,6 odsto.
Rezultati prodaje sektora Consumer Brands
U poslovnom sektoru Consumer Brands, prodaja u trećem tromesečju 2025. je iznosila ukupno 2.402 miliona evra, što je nominalni pad od -9,5 odsto u poređenju sa prošlogodišnjim kvartalom. Organski (t.j. prilagođeno za kursne razlike i akvizicije/prodaje), poslovni sektor je ostvario pozitivan rast prodaje od 0,4 odsto, zahvaljujući pozitivnom kretanju količina. Ali, kretanje cena je bilo blago negativno. Kursne razlike su smanjile prodaju za -4,8 odsto. Akvizicije/prodaje – a posebno prodaja poslovanja maloprodajnih brendova u Severnoj Americi – su takođe imale negativan uticaj na prodaju od -5,0 odsto.
U prvih devet meseci 2025, prodaja sektora Consumer Brands je iznosila 7.308 miliona evra, nominalni pad od -7,7 odsto u poređenju sa prošlom godinom. Organski, prodaja je blago opala, za -1,0 odsto, zbog manjih količina.
Neto imovina i finansijska pozicija Grupe
Nije bilo značajnijih promena u neto imovini i finansijskoj poziciji Grupe tokom posmatranog perioda u poređenju sa situacijom od 30. juna 2025.
Prognoze za Henkel Grupu
Za fiskalnu 2025, Henkel očekuje organski rast prodaje od 1,0 do 2,0 odsto za Grupu. Za poslovni sektor Adhezivi tehnologije, očekuje se organski rast prodaje u rasponu od 2,0 do 3,0 odsto. Za sektor Consumer Brands, Kompanija očekuje organski rast prodaje od 0,5 do 1,5 odsto.
Prilagođena profitna marža (prilagođena EBIT marža) na nivou Grupe se očekuje u rasponu od 14,5 do 15,5 odsto. Očekuje se da će Adhezivi tehnologije ostvariti prilagođenu profitnu maržu u rasponu od 16,5 do 17,5 odsto. Za sektor Consumer Brands, očekuje se prilagođena profitna marža u rasponu od 14,0 do 15,0 odsto.
Prilagođena zarada po prioritetnoj akciji (EPS) pri konstantnim kursevima se očekuje da će porasti u rasponu od niskog do visokog jednocifrenog procenta.
U slučaju da se sveukupno ekonomsko okruženje ne popravi značajno do kraja godine, očekuje se da će organski rast prodaje za Grupu, kao i za obe poslovne jedinice, biti na donjoj granici naših trenutnih prognoza. Sa druge strane, i dalje očekujemo da će i prilagođena EBIT marža – i na nivou Grupe, i na nivou oba poslovna sektora – i rast prilagođenog EPS-a pri konstantnim deviznim kursevima ostati u okviru naših predviđenih raspona.
Nadalje, imamo sledeća očekivanja za 2025:
- Akvizicije/prodaje: negativan uticaj u rasponu niskih jednocifrenih procenata na nominalni rast prodaje
- Konverzija prodaje u devize: negativan uticaj u rasponu od niskih do srednjih jednocifrenih procenata
- Cene direktnih materijala: rast u rasponu od niskih do srednjih jednocifrenih procenata u poređenju sa prosekom iz prošle godine
- Troškovi restruktuiranja od 150 do 200 miliona evra
- Odlivi gotovine od ulaganja u nekretnine, postrojenja i opremu i nematerijalnu imovinu između 650 i 750 miliona evra.
Ovaj dokument sadrži izjave koje se odnose na buduće poslovanje, finansijske rezultate i druge događaje ili okolnosti u budućnosti koje su važne Henkelu a koje se mogu smatrati izjavama koje se odnose na budućnost. Izjave koje se odnose na budućnost se odlikuju rečima poput „očekivati“, „nameravati“, „planirati“, „predviđati“, „procenjivati“, i sličnim terminima. Ove informacije sadrže izjave koje se odnose na budućnost zasnovane na trenutnim procenama i predviđanjima rukovodstva kompanije Henkel AG & Co. KGaA. Takvim izjavama se na bilo koji način ne garantuje da će se takva očekivanja ostvariti. Budući učinci i rezultati koje će Henkel AG & Co. KGaA i njegova povezana društva stvarno ostvariti zavisi od više rizika i neizvesnosti, i stoga se mogu razlikovati materijalno od izjava koje se odnose na budućnost. Mnogi od ovih faktora su van Henkelove kontrole i ne mogu se precizno predvideti, poput budućeg privrednog ambijenta i radnji rivala i drugih uključenih u tržište. Henkel ne planira niti se obavezuje da ažurira bilo koju izjavu koja se odnosi na budućnost.
Ovaj dokument uključuje dodatne finansijske mere koje nisu jasno definisane u primenjivom okviru finansijskog izveštavanja, i koje su ili mogu biti alternative merama rezultata. Ove dodatne finansijske mere ne bi trebalo posmatrati izolovane ili kao alternative merama Henkelove neto imovine i finansijskih pozicija ili rezultata poslovanja kao što su prikazani u skladu sa primenjivim okvirom finansijskog izveštavanja u svojim konsolidovanim finansijskim izveštajima. Druge kompanije koje izveštavaju ili opisuju slično naslovljene alternativne mere učinaka bi mogle da ih računaju drugačije.
Ovaj dokument je izdat isključivo u informativne svrhe i ne predstavlja nameru da čini investicioni savet ili ponudu za prodaju, niti poziv za ponudu za kupovinu bilo kojih hartija od vrednosti.