22.04.2021.  Diseldorf, Nemačka

Henkel obeležava 30 godina održivog razvoja

Godine 1992. Henkel je postao jedna od prvih kompanija u Nemačkoj koja je objavila izveštaj o zaštiti životne sredine - pre Konferencije o životnoj sredini i razvoju UN u Riju de Žaneiru, koja je održana iste godine. Izveštaj je sadržao opsežan pregled napretka kompanije, posebno u oblasti ekologije. Od 2000. godine izveštaj ima naziv „Izveštaj o održivosti“- i od tada još detaljnije obrađuje teme kao što su socijalna odgovornost i zaposleni. Nakon nedavnog objavljivanja novog Izveštaja o održivosti, možemo da se osvrnemo na 30 godina otvorenog deljenja najnovijih informacija o tome kako doprinosimo održivom razvoju.

Naša posvećenost maksimiziranju vrednosti koju stvaramo i minimiziranju našeg uticaja na životnu sredinu vraća nas kroz vreme sve do Fritza Henkela, koji je osnovao našu kompaniju 1876. Godine. Tokom duge istorije naše kompanije razvijali smo inovativne proizvode i proizvodne procese koji štede resurse i smanjuju otpad.

Naši zaposleni i timovi napravili su izvanredne doprinose održivosti tokom 2020. godine - uprkos izazovima koje je uzrokovala pandemija koronavirusa. Radeći zajedno, uspeli smo da postignemo važan napredak uz pomoć inovativnih proizvoda i projekata koji štede resurse i smanjuju otpad.

Glavni događaji na globalnom nivou obuhvataju sledeće:

  • Pokrenuli smo nekoliko novih proizvoda u 2020. koji odgovaraju  rastućim očekivanjima korisnika u pogledu prirodnih i održivih proizvoda. Naši brendovi Nature Box i N.A.E. sada nude šampone i sapune koji štede vodu i smanjuju količinu ambalaže, a takođe smo proširili i našu Pro Nature ponudu proizvoda za čišćenje domaćinstva i uspešno smo uveli održivi brend Love Nature koji obuhvata više kategorija. Pored toga, naš Loctite brend lepkova razvio je novu tehnologiju koja omogućava korišćenje papirnog umesto plastičnog pakovanja za veliki broj proizvoda.
  • Novi sporazum o virtuelnoj kupovini energije, potpisan 2020. godine, obezbediće nam dovoljno energije iz obnovljivih izvora za potrebe svih naših lokacija u Severnoj Americi.
  • I postali smo prva kompanija koja je izdala obveznice za smanjenje otpada, koje predstavljaju održiv finansijski instrument - a sredstva od njega se investiraju u projekte koji će smanjiti plastični otpad.

Henkel je definisano dugoročnu strategiju za održivost do 2030. koja je zasnovana na konkretnim ciljevima.  Naša strategija i ciljevi se stalno usavršavaju i dodatno šire. Temelj strategije predstavlja ambicija da stvorimo više vrednosti sa manje resursa - da bi se omogućilo rastućoj populaciji sveta da živi dobro, dok u isto vreme smanjujemo globalni otisak.

Kao lideri u održivosti, nameravamo da budemo i pioniri novih rešenja za održiv razvoj i da odgovorno oblikujemo naše poslovanje. U duhu toga, uveli smo nove ciljeve za održivost do 2025. i nakon toga, koji će ubrzati naše napore da stvaramo održivu vrednost za ljude, planetu i našu kompaniju.

Više informacija o aktivnostima kompanije Henkel po pitanju ove važne teme pogledajte na sledećem linku.