08.05.2024.  Diseldorf / Nemačka

Veoma dobar početak finansijske 2024. godine

Henkel ostvario snažan organski rast prodaje u prvom tromesečju

  • Prodaja Grupe: oko 5,3 milijarde evra, organski rast od 3,0 posto 
  • Oba poslovna sektora doprinela organskom rastu prodaje:
    • Adhezivi tehnologije: pozitivni organski rast prodaje od 1,3 posto
    • Consumer Brands: veoma snažan organski rast prodaje od 5,2 posto
  • Akvizicije brendova „Seal for Life Industries“ i „Vidal Sassoon“ u Kini su završene ranije od očekivanog
  • Dalji napredak u sprovođenju agende strateškog rasta
  • Prognoza za finansijsku 2024. godinu značajno poboljšana 3. maja:
    • Organski rast prodaje: 2,5 do 4,5 posto (prethodno: 2,0 do 4,0 posto)
    • Korigovani prinos od prodaje: 13,0 do 14,0 posto (prethodno: 12,0 do 13,5 posto)
    • Korigovana zarada po prioritetnoj akciji (EPS): Povećanje u opsegu od +15,0 do +25,0 posto pri stalnom kursu (prethodno: +5,0 do +20,0 posto)

U prvom tromesečju 2024. godine, Henkel je ostvario prodaju na nivou Grupe od oko 5.3 milijarde evra i generisao snažan organski rast prodaje od 3,0 posto. Rast je poguran pozitivnim rastom cena u oba poslovna sektora. Rast količina na nivou Grupe, koji je još uvek pod uticajem mera u vezi portfolija u poslovnom sektoru Consumer Brands, ja nastavio rast u poređenju sa četvrtim tromesečjem 2023. Nominalno, prodaja je pala -5,2 posto u poređenju sa prošlogodišnjim tromesečjem – prvenstveno zbog prodaje poslovanja u Rusiji i negativnih kursnih razlika.

„Imali smo veoma dobar početak godine. Takođe, uspeli smo da završimo akvizicije brendova „Seal for Life Industries“ i „Vidal Sassoon“ u Kini brže nego što smo očekivali, i to će dodatno osnažiti naše poslovanje“, rekao je Karsten Knobel, glavni izvršni direktor kompanije Henkel. „Usled toga, značajno smo unapredili prognoze prodaje i zarade za 2024. prošle nedelje. To pokazuje: Imamo jasnu strategiju koje se strogo držimo. Ostvarićemo ono što smo obećali. I na dobrom smo putu za dalji profitabilni rast“.

Pozitivni organski rast prodaje poslovnog sektora Adhezivi tehnologije u prvom tromesečju se prvenstveno oslanja na snažan organski rast prodaje u poslovnoj oblasti Mobilnost i elektronika. Veoma snažan organski rast prodaje u poslovnom sektoru Consumer Brands se oslanja na sve poslovne oblasti, sa posebnim doprinosom od oblasti Proizvodi za kosu.

Prodaja na nivou grupe

Prodaja na nivou grupeprvom tromesečju 2024. je iznosila 5.317 miliona evra, što je nominalni pad od -5,2 posto u poređenju sa prošlogodišnjim tromesečjem (5.609 miliona evra). Organski (odnosno, korigovano za kursne razlike i akvizicije/prodaje), prodaja je veća za 3,0 posto. Snažan organski rast prodaje na nivou Grupe je poguran cenama. Akvizicije/prodaje su smanjile prodaju za -4,3%. Kursne razlike su imale dodatan negativni uticaj od -3,9% na rast prodaje.

Prodajni rezultati poslovnog sektora Adhezivi tehnologije

Poslovni sektor Adhezivi tehnologije je ostvarila prodaju od 2.677 miliona evra u prvom tromesečju 2024. godine, što je nominalni pad od -4,1 posto u poređenju sa prošlogodišnjim tromesečjem (2.791 milion evra). Organski (odnosno, korigovano za kursne razlike i akvizicije/prodaje), prodaja je veća za 1,3 posto u poređenju sa prvim tromesečjem 2023. I cene i količine su zabeležile pozitivan rast. Kursne razlike su smanjile prodaju za -3,8 posto. Akvizicije/prodaje su imale dodatan negativni uticaj od -1,7 posto.

Prodajni rezultati poslovnog sektora Consumer Brands

U poslovnom sektoru Consumer Brands, prodaja u prvom tromesečju 2024. je iznosila 2.605 miliona evra, što je nominalni pad od -6,0 posto u poređenju sa prošlogodišnjim kvartalom. Organski (odnosno, korigovano za kursne razlike i akvizicije/prodaje), prodaja je veća za 5,2 posto. Cene u poslovnom sektoru su ostale veoma snažne u poređenju sa prvim tromesečjem 2023. Količine su se blago smanjile, posebno zbog uticaja aktuelnih mera portfolija. Kursne razlike su imale negativan uticaj od -4,0 posto na prodaju. Akvizicije/prodaje su imale dodatan negativni uticaj od -7,2 posto.     

U prvom tromesečju, poslovna oblast Deterdženti i kućna hemija je ostvarila veoma snažan organski rast prodaje od 4,6 posto. Deterdženti su ostvarili snažan rast, prvenstveno zahvaljujući dvocifrenom rastu u kategoriji Nega tkanine. Kućna hemija je ostvarila značajan organski rast prodaje, prvenstveno zahvaljujući dvocifrenom rastu u kategoriji Higijena kupatila, i veoma snažnom rastu u kategoriji Deterdžent za sudove.

Oblast Nege kose je ostvarila veoma snažan organski rast prodaje od 6,9 posto. Rast u oblasti Potrošači je bio značajan, prvenstveno zahvaljujući kategoriji Oblikovanje kose. Oblast Profesionalci je ostvario veoma snažan organski rast prodaje.

Ostalo potrošačko poslovanje je ostvarilo snažan organski rast prodaje od 3,5 posto.

Neto imovina i finansijska pozicija Grupe

Nije došlo do značajne promene neto imovine i finansijske pozicije Grupe tokom predmetnog perioda u poređenju sa stanjem od 31. decembra 2023.

Izgledi za Henkel Grupu

Izgledi za finansijsku 2024. godinu, objavljeni 4. marta 2024. su povećani 3. maja. 

Za tekuću godinu, Henkel sada očekuje organski rast prodaje od 2,5 do 4,5 posto (prethodno: 2,0 do 4,0 posto). Za sektor Adhezivi tehnologije, organski rast prodaje se i dalje očekuje u opsegu od 2,0 do 4,0 posto. Za sektor Consumer, kompanija sada očekuje organski rast prodaje od 3,0 do 5,0 posto (prethodno: 2,0 do 4,0 posto).

Korigovani prinos od prodaje (korigovana EBIT marža) na nivou Grupe se sada očekuje da bude u opsegu od 13,0 do 14,0 posto (prethodno: 12,0 do 13,5 posto). Za sektor Adhezivi tehnologije, sada se očekuje korigovani prinos od prodaje između 16,0 i 17,0 posto (prethodno: 15,0 do 16,5 posto) a za sektor Consumer Brands u opsegu od 12,0 do 13,0 posto (prethodno: 11,0 do 12,5 posto).

Za korigovani prihod po prioritetnoj akciji (EPS), Henkel sada očekuje povećanje u opsegu od +15,0 do +25,0 posto pri stalnom kursu (prethodno: +5,0 do +20,0 posto).

Henkel je ažurirao u sledeća očekivanja: 

  • Akvizicije/prodaje: neutralan uticaj na nominalni rast prodaje 
    (prethodno: negativan uticaj u niskom jednocifrenom opsegu)
  • Konverzija prodaje u strane vaulte: negativan uticaj u niskom do srednje jednocifrenom opsegu 
    (prethodno: negativan uticaj u srednjem jednocifrenom opsegu)

Sledeća očekivanja za 2024. su ostala nepromenjena:

  • Cene za direktne materijale: bez promene1
  • Troškovi restrukturiranja od 250 do 300 miliona evra
  • Novčani odlivi od investicija u nekretnine, postrojenja i opremu i nematerijalnu imovinu od 650 do 750 miliona evra

1 U poređenju sa prosekom prošle godine.