Kako bi stvarno razumeli, treba da stvarno slušate. Zato kompanije toliko žele da se uključe u dijalog sa zainteresovanim stranama. Otvoren pristup deljenju mišljenja i razmeni perspektiva je ključan za razumevanje očekivanja različitih interesnih grupa, koja se vremenom menjaju. Bilo kroz fokus grupe, istraživanja ili učestvovanje u platformama za diskusiju: kompanije moraju da prikupe znanje o brigama i prioritetima njihovih zainteresovanih strana - i sprovedu to znanje u svakodnevnim aktivnostima.
U Henkelu, naš pristup održivosti oblikuju naše interakcije sa akcionarima. Verujemo da je otvoren, stalni dijalog sa svim ciljnim javnostima u vezi sa našim poslovanjem ključan kako bismo mogli da obezbedimo rad na najvažnijim izazovima. Putem direktnih razgovora, učešća u inicijativama različitih akcionara i podrške platformama za dijalog, trudimo se da podelimo naše jedinstveno znanje i prikupimo saznanja – i onda integrišemo ono što smo naučili u naše proizvode, usluge i poslovne aktivnosti. Želimo da razumemo naše akcionare. Zato zaista slušamo.
Razmene mišljenja sa akcionarima i socijalnim grupama su ključni element Henkelovog pristupa održivosti. To je razlog zašto smo aktivni na više platformi za dijalog i u okviru inicijativa o posebnim temama u vezi sa održivošću.
Ova otvorena razmena pruža osnovu za zajedničko razumevanje i priliku da se zadobije društveno odobrenje za odluke preduzeća. U isto vreme, dijalog je izvor novih ideja i pravi značajan doprinos našem upravljanju inovacijama, rizikom i takođe čini osnovu za dalji razvoj naše strategije održivosti i izveštavanja.
Zato smo u stalnom dijalogu sa kupcima, korisnicima, dobavljačima, zaposlenima, akcionarima, lokalnim zajednicima, agencijama za rejting i analitičiarima, državnim organima, nevladinim organizacijama, političarima, akademskom i naučnom zajednicom.
Kod mnogo potrošačkih proizvoda, najveći deo ekološkog otiska nastaje tokom korišćenja proizvoda. Zato je tako važno promovisati odgovorno ponašanje. Zbog toga se proizvođači, maloprodajni trgovinski lanci i distributeri udružuju kako bi razvili platforme za obaveštavanje potrošača o održivim proizvodima i ohrabrili ih da odgovorno koriste proizvode.
Zajedno sa našim partnerima u maloprodaji smo se udružili kako bismo pokazali korisnicima kako mogu da smanje svoj lični ugljenični otisak bez žrtvovanja kvaliteta života. Na primer, 2017. godine su Henkel i trgovinski lanac drogerija Rossman u Nemačkoj, posvetili svoju kampanju digitalnom kalkulatoru otiska: potrošači su odgovarali na nekoliko jednostavnih pitanja kako bi izračunali koliko ugljen-dioksida se proizvede zbog onoga šta jedu, zbog njihovih navika stanovanja ili zbog načina na koji provode slobodno vreme. Na kraju, su mogli da uporede svoje rezultate sa prosekom u zemlji.